Candle festival @ubon

July 13, 2022 in Thailand ⋅ 🌧 25 °C

Na een echt voortreffelijk ontbijt in ons hotel een grap taxi genomen naar het park in het centrum van ubon ratchachani waar alle festiviteiten plaatsvinden. Ze waren al druk bezig met alles opbouwen, dus hebben we eerst een kermis/markt verkend. Emma en stijn zijn nog een soort calippo geweest en samen hebben we markt verkend en natuurlijk ook wat gekocht. Het is hier echt extreem goedkoop, dus de eerste kleding is al gekocht :) ook hadden ze allemaal dieren staan in een veel te klein hok, die je zelf melk kon geven. Varkentjes, schapen, geitjes en ook kittens, hamsters, konijntjes. Zo zielig eigenlijk, maar kennelijk heeft de thai hier geen enkele moeite mee. Het liefst zou je ze allemaal wel willen kopen en willen vrijlaten, maar goed daar schiet je niets mee op:(
    Daarna een grabtaxi genomen naar het kampoeng museum cafe, waar we een heerlijke lunch hebben gehad en je ook een mini museum had waar je kon zien hoe zijde gemaakt werd. Die voor het eerst weer open was sinds 2 jaar. Echt interessant en prachtig gelegen! Daar kregen we als tip om ook het naastgelegen museum te bezoeken waar kennelijk een nationale zijde artiest vandaag was. Hij maakte zelfs een praatje met ons, tja, zo heeft het toch een voordeel als je als enige toerist hier rondloopt. Maar vooral ook mooi om te horen hoe gepassioneerd hij is over zijn zijde werk.
    Daarna terug richting ubon met een taxi, waarin we behoorlijk schrikken dat er een meisje in de kofferruimte lach. We hebben hem maar een extra fooitje gegeven.
    Nu kwam het lange wachten op de optocht, gelukkig zaten we op een plek waar van alles gebeurde maar al met duurde het behoorlijk lang voordat het begon. (Extra oefenrondje, hoge officials welkom heten, veel te lange toespraak van een belangrijke thai, vertaling in het kort in het Engels,enz)
    Maar het was het wachten meer dan waard, wat een prachtige beelden, prachtige dansers, aangeklede dames en heren. Na een heerlijke maaltijd op de nightmarket nu weer in ons prachtige hotel. Even lekker chillen!