Bye khemmarat, Hello nakon phanon

July 16, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 26 °C

Na een simpel ontbijt zijn we op weg gegaan naar nakon phanon, totaal ongeveer 3 uur rijden.
    Eerst nog even een korte stop bij de pharmacy voor wat muggenspray en drinken bij de supermarkt en daarna off-we-go!
    Onderweg de prachtigste uitzichten, stukken vol met rijst, papaya, rubber plantages en ook veel koeien langs de weg. Zo kwamen we ook langs een bord met waterfall, dus maar gevolgd en kijken waar we uitkomen :) na wat aanwijzingen van de locals vonden we de waterval. De asfaltweg hield er letterlijk op. Grappige waterval niet te groot, maar leuk om tussen het platteland door te rijden.
    Daarna richting een lunchplek die jack had gevonden, kaeng khan sung met aan elkaar geknoopte vlotten waar je op kon eten. Er zat ook een schattige tempel bij waar we ook ingezegend werden door een monnik met een te schattige kitten. Een fantastische plek en wat is de thai toch ook vriendelijk. En wat zijn ze allemaal blij dat je er bent.
    Nog 2 uurtjes doorkachelen en toen kwamen we aan in ons hotel. We hebben hier 2 aparte kamers en een heus zwembad op het dak met een super uitzicht over de mekong en laos. Nakon phanon staat bekend om zijn relaxte sfeer, dat hebben we zeker op de nightmarket mogen meemaken. Leuke kraampjes met eten, andere handelswaar afgewisseld met leuke winkeltjes en cafe’s het is er allemaal. Morgen eens kijken of we fietsen kunnen huren.