Tha Uthen Laos foodmarket

July 18, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 26 °C

Na een heerlijke nachtrust en ontbijt vertrokken we richting de ochtendmarkt bij tha uthen die daar 2 keer per week plaatsvindt. Het was maar een half uur rijden en onderweg wederom veel rijstvelden, dorpjes afgewisseld met een marktkraampje langs de 4-baans weg.
    Daar aangekomen waren we wederom de enige blanke mensen op de hele markt en kennelijk toch wel wat bijzonders voor de mensen om te zien. Op de markt verkochten ze groente, fruit, vlees en vis en zoals het een vers markt betaamd stonk het er helemaal niet. Alles verser dan vers, de vissen spartelde nog en de kikkers of padden zaten netjes opgesloten in een grote emmer. De producten komen uit Laos, het land aan de overkant van de Mekong. Ze verkochten echt van alles. Zelfs poten van koeien, check de foto. Nog wel een leuk hoedje en mandje voor de skicky rice gescoord voor thuis.
    Daarna een korte stop bij het Ho Chi Min huis, hier heeft hij een aantal jaar gewoond tijdens de Vietnam oorlog. Het was weer zo warm, dus naar lekker richting hotel voor een plons in het zwembad.
    Vanavond heerlijk gegeten in nakhon phanom centrum met zelfs live muziek. Heerlijk dagje zo, morgen vertrekken we weer dus dan wordt alles weer gepakt. Fijne dag allemaal!