Nong Khai-pfffff wat warm

July 25, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 31 °C

Vandaag gaan we met z’n 3-en Nong Khai verkennen, Stijn is niet helemaal lekker en blijft even thuis. Na een goed ontbijt stappen we de auto in richting een interessante plek met allemaal beelden, gemaakt door een man die de Boeddha beelden net iets anders maakte, met een te grote neus, te lange oren en in rare poses. Kennelijk deed hij dit met op de achtergrond hot stuff van Donna Summer af te spelen, nogal opmerkelijk voor een monnik. Hij is zelfs verbannen naar Laos omdat de beelden niet kloppen waren met de standaard, men wist eigelijk wat ze ermee wilde, zette ze in een park neer en er bleken toch mensen op af te komen. Dus mocht hij weer terugkomen. Hij ligt zelf in een tombe op het park begraven. Al met al super leuk om te zien! Ook kon je er gigantische vissen eten geven.
    Er blijkt ook een gezonken tempel te zijn, die we na een inzegening van een monnik en met een schildpad en wat vissen in een emmer probeerde te bezoeken. Helaas stond het water te hoog, maar de schildpad en vissen zijn uitgezet. Wij hebben onze goede daad verricht :)
    Toen snel terug naar ons huisje, stijn wat eten brengen en even afkoelen, want wat is het hier heet met 35 graden en een gevoelstemperatuur van 45 graden, pffffff.
    ‘S middags echt de meest heerlijke massage gehad die ik ooit heb gehad en een rondje over de tha dhe markt. Die was weer uitgestorven! En pffff wat heet.
    Vanavond wat gegeten buiten de deur en wat voor stijn meegenomen. Die is nog steeds niet helemaal top, hopelijk knapt hij snel op. Morgen vroeg op, vliegen naar phuket.