• Day 2

1 nap Szántódon (mindenlegyen)

July 20, 2020 in Hungary ⋅ ☀️ 26 °C

Érvek és ellenérvek az "1 nap megálló a Balatonon" kapcsán:
    Pro: egy huzamban rövidebb autókázás, változatosság, több élmény, ismerdmegkishazád, kivárás a COVID helyzetre
    Kontra: úgy érzed újra be kell pakolni mindent, mire a gyerek megszokja a helyet továbbálsz, és kezdheted előlről, 1 napba mindent be kell sűríteni amit a hely és a környezet adni tud (medence, balaton, játszótér, hekk, gofri, sültkrumpli, hamburger, fagyi, sör a parton, séta, délutáni alvás, még 1 játszótér, még 1 sör a parton, este fröccs...)

De menjünk szépen sorba!

FUTÓBARÁTOK KÜLÖNKIADÁS!!! Ahogy a tegnapi bejegyzésben jeleztem, mivel az eső elmosta a sétánkat, ma körbefutottam a környéket hogy lássam hol mi van. Zamárdiba futottam át, szinte végig a parton. FIGYELEM!! A BALATONI BRINGAÚT NEM MINDENHOL ÁRNYÉKOS, ÉS VAN AHOL JOBB A PARTON FUTNI! csak javaslat de mindig érdemes variálni, próbálkozni a part felé vezető kis utcákban, így tudtam 10,7 km-ből majdnem 9km-t a parton futni. Jó volt....

Vissza a nyaralásra:
    Mivel az apartmanban van medence, én meg futni is akartam, és még a Balaton se tud éjszaka sokat melegedni úgy döntöttünk délelőtt kihasználjuk a medencét. A szigorú házszabályokat már tegnap említettem, ez ma szépen kijött. Ha 5 percig nem voltunk a medencében már jött a tulaj hogy húzzuk be a tetőt. Csak mellékesen jegyzem meg hogy ehhez képest a műfű közepén az udvaron reggel óta békésen szunnyad egy méretes kutyasz...r, ami bezzeg nem zavarja.
    Fözni nem volt kedvünk, így kihasználva a frissen szerzett helyismeretemet meg a 2.számú fontos napi igényt, a játszóterezést ( aki olvasta a Milánói blogomat tudja hogy ez háborús helyzeteket idéz) úgy döntöttünk, irány Zamárdiban a szabadstrand ahol mindenféle kajálda meg több játszi is van.
    Autósok figyelmébe ajánlom hogy Zamárdi Üdülőrészén van 3-4 utca ami fizető övezet, a többi vagy megállni tilos vagy szabad pálya. Érdemes körbejárni.
    Szóval a mindentkellegynapalattcsinálni élmény következő eleme a játszi/ebéd kombó. Mivel Brúnóban egy szertornász lakozik, persze vitte a primet a mászás mutatványokkal, minek köszönhetően (a nap által felmelegített vascső közreműködésével) a tenyerén ripsz ropsz lett egy vízhólyag, ami ki is pukkant, le is szakadt. Szóval hajrá ebéd.
    Hekk, buri, sültkrumpli, gofri, fagyi, üccsi. Röpke 7000 ft-ból meg is kajált a család.

Delután (persze egy kiadós csendespihenő után ahol Brúnón kívül mindenki aludt) irány a Szántódi szabadstrand, amit ma már rendeltetésszerűen ( azaz víz játszi, jégkása, sör) akartunk használni.
    És sikerült is...
    Fontos kiegészítés: a Balaton nem tenger, de ahhoz elég nagy hogy 1 éjszaka meg 1 fél nap alatt ne melegedjen túl.... 😀

A kis strand egyébként tök jó. Van minden, árnyékos, családias, bár lehet most nem volt extra a tömeg ami nem is baj. A büfé nem klasszik (sajnos) mindenféle gourmet kaják vannak mint leves meg sült polip, és nincs lángos, de úgyse ettünk. Apukák figyelmébe: egy sör/jégkása kombó 900 Ft.

A lényeg hogy jó volt, és hogy mostanra megint akadt egy üveg rose-nk, és 2 alvó gyerekünk így hajrá esti pihenés.

Holnap irány tovább...

Update!!!
    Fő a biztonság:
    -utasbiztosítás COVID extra szolgáltatással megkötve
    - konzulátus honlapján regisztráltuk magunkat biztos ami biztos ( https://konzinfougyseged.mfa.gov.hu ) Van applikáció is ahova elvileg push up üzenet jön ha baj van.. Nem akarom tesztelni.
    - Horvátországba regisztráltuk a beutazásunkat, elvileg gyorsítja a határátlépést ( https://entercroatia.mup.hr/ )
    - és rendeltünk ENC eszközt az autópályákhoz. Nagyon gyorsan megküldték, flottul ment minden, reméljük működik is ( Enc-kolcsonzo.hu )