Satelliitti
Näytä kartalla
  • Päivä 4

Édes semmittevés azaz a klasszikus

22. heinäkuuta 2020, Kroatia ⋅ ☀️ 28 °C

A sok utazgatás után a mai nap a klasszikus tengerparti nyaralás mintájára telt. Annak ellenére hogy mi nem vagyunk ilyenek, és még az egyetlen eddigi all inclusive nyaralásunkat se bírtuk végig egy helyben tölteni, ma úgy döntöttünk hogy ez a nap a magyar álom hangulatában fog telni, azaz tengerpart, gyerekkel "búvárkodás", árnyékkeresés, partonmindenegészségtelentevés, ebéd utáni közös pihenő majd megint tengerpart. Persze azért nem lett a teljes klasszikus...

Kaptunk tegnap egy tippet az egyik ismerős családtól aki ugyanebben az apartmanházban volt hogy ha jó helyet akarunk egész nap a parton, nyugodtan tegyük ki a cuccokat már kora reggel, aztán majd lemegyünk a partra amikor kedvünk van. Így aztán mielőtt elindultam reggel futni Malinska-ba a parti sétányon, gyorsan felvertem a napsátrat meg lent hagytam egy takarót, és irány a tengerparti futkorászás.
    Egy kicsit tovább fényezve a tengerparti szállás előnyeit, mindegy mit hagysz a szálláson mikor lemész fürdeni, ha 1,5 perc oda vissza a szállás 😀 2 gyereknél nagy előny...

Szóval reggeli után irány a part, aztán a szállás, majd a part majd megint a szállás aztán talán már minden megvan mehetünk a vízbe. Chips-műzli-rágcsiparti és délig újabb 1 kg tengerből kihozott halott állati alkatrész meg kavics. Délre mindenki szépen kisült, nyomás haza egy kis házikészítésű könnyű ebédre. Aztán a két kicsinek ( nem a második nem Brúnó, hanem Zsuzsi) alvás, a férfiaknak Harry Potter 3 folytatás.

És akkor minden megváltozott.....
    Megérkeztek Kovácsék 😀. 3 gyerek, 2 szülő, 15l bor, néhány sör, rengeteg cucc... Szóval nosztalgiából újra kipakoltunk egy kocsiból, újra bepakoltunk egy hűtőbe, újra berendeztünk egy apartmant...😀
    De ami a legfontosabb, gyereknek gyerek a barátja, így aztán azonnal elindult a bandázás. A 2 fiam, (főleg Brúnó) már persze öreg rókák a környéken hiszen több mint 24 óra előnyük van, szóval percek alatt elmagyarázták mi is itt a menet, hol a part, hol az étterem, mennyi gyík van és hogy kell etetni a madarakat, és milyen veszélyes a búvárkodás, szóval senki ne vagánykodjon a vízben, mert mi még tintahalat is láttunk. A Kovács gyerekeknek ezzel meg is lett adva minden infó, mehetünk a partra.

A cuccunk reggel óta ott van tehát a jó hely biztosított, sőt az új vendégek tiszteletére még egy hajó is kigyulladt a kikötőben, csak hogy a lányok megcsodálhassák a csini tűzoltófiúkat. Persze elsőre nem is vettük észre de a kisebb robbanások hamar odavonzották a népeket. Szerencsére személyi sérülés nem történt, mindenki lenyugodhat a pi....ba. És amúgy is a technikai mentés már uncsi, menjünk kagylóhéjat szedni.

Ezzel el is telt a nap. Főleg hogy pikk pakk olyan vihar kerekedett az isztriai partok felől hogy nem kellett ki se rázni a törcsiket, elég volt felemelni, és a szél leporplta, a napsátor meg magától elindult a szállásra.
    Két családos közös vacsi, utána séta és hullámnézés a parton, és Marciapu ( ez én vagyok Kovácsék megfogalmazásában) még kacsázni is megtanította a srácokat. (Állatvédők itt is lenyugodhatnak, nem kacsavadászat, csak klasszik kavicspattogtatás a vizen).
    Mi még toltunk utána egy jó kis horvát jégkrémet a szomszédos étteremben, ahol mint kiderült nincs POS terminál, szóval tuti nem lesz elég az a 170 kuna amit otthon találtam, kell kivenni KP-t ( még szerencse hogy van Intesa Sanpaolo automata Malinska-ban, az CIB-eseknek azt jelenti nincs extra költsége ha onnan veszek ki) - (igen, műsorunk reklámokat tartalmazhat)

Ráadásként míg a blogot írom a szomszéd házban egy 20 fős társaság gitárral, és 2 tangóharmonikával, egész jó énekhanggal adja az aláfestő zenét, és nemrégen a sziget egyik szembenlévő beugrójában még egy 10 perces tüzijáték is volt.. Lehet most tudták meg hogy itt vagyunk, szóval nem állt le a fő bevételi forrás, a turizmus....