• Day 5

Arab piac, emlékek és lovak

November 18, 2022 in Israel ⋅ ☀️ 23 °C

A Tel Avivi Shuk úgy látszik tényleg hatással van az emberekre, de még a gyerekekre is. Mióta ott keresztülmentünk a piaci forgatagon többször mondta Brúnó, hogy neki annyira tetszett a hangulata, hogy az árúsok is meg a vevők is hangoskodnak, dumálnak, és mindenbe bele lehet kóstolni.
    Mivel ma délután bejön a Shabbat, és minden bezár, délelőtt úgy döntöttünk a piacra megyünk beszerezni pár dolgot amit haza akarunk vinni. Igazából magokat viszünk mindig (kesudió, mogyoró, stb...) és az amúgy is jobb a piacról, ahol megkóstolhatod mit veszel, illetve a holnapi hazaútra a szendvicshez valami péksütit.

Sabrina elvitt minket Ramla-ba egy igazi arab piacra. Egy dolgot kért az elején: pénz és telefon legyen biztos helyen mert hamar lába kél.
    Na Tel Avivban ehhez képest suttogtak az árúsok, itt tényleg mindenki próbálta túlkiabálni a másikat, hogy nála most csak 1 shekel az uborba, meg olcsó a mangó. Vettünk is gyorsan 2 óriásmangót, aztán sétálgattunk tovább a forgatagban. Mikor rátaláltunk a magárúsra a gyerekek mint valami őrült vígjátékban, vigyortól eltorzult arccal vetették rá magukat a cukorkapultra. Gumicukrok, gumikigyók, színesszagosmindenfélék tömkelegét tömték magukba percek alatt míg mi kiválogattuk mit akarunk venni. Aztán hogy ne haragudjon az eladó, úgy gondolták hogy 3-3 nyalókát venni is kell, mert akkor legalább elvész a betömött mennyiségű gumicukor.

Délután nem maradt más hátra mint elsétálni egy helyi lovardába, lovat még úgyse simogattunk a héten. Útközben kaptam választ a papagájinvázióra is. Elvileg őshonosak, de már nagyon kevés vadon élő egyed volt belőle így védetté nyilvánították, ami mostanra kicsit túlzásba is esett hiszen annyira elszaporodtak hogy már kártékonyak a terményekre. Majd talán a macskák megoldják 😀😀

Séta után vacsi az unokatestvéreknél, fagyi gyümölcs, süti és irány az ágy. Reméljük mindjárt alszanak...