• Day 1

Utazás a múltban

January 18, 2023 in Czech Republic ⋅ ⛅ 0 °C

Itt az ideje egy újabb utazásnak, ezúttal gyerekek nélkül.
    Egy kis előzmény: 2009-ben, még jóval a gyerekek, és a nagy kötelezettségek előtt eltöltöttünk 3 napot Zsuzsival Prágában, és mindig nagyon jó volt rá visszaemlékezni. Évek óta terveztük, hogy vissza kellene térni, de valljuk be, Prága a sok látnivalójával nem feltétlen köt le 2 gyereket, meg hát amúgy is, az az igazi nosztalgia ha az eredeti felállással megyünk.
    Szóval irány Prága kettecskén!

Szerencsére mostanra sok mindent digitalizáltak, így az előkészületek is egyszerűbbek. Amint megvolt az időpont 2 óra alatt foglaltunk szállást a Bookingon az óvárosi részben (LH Vintage Design Hotel Sax). Ára nem vészes, a reggeliről jókat írnak és fotók alapján nagyon design-os tényleg. Aztán persze majd meglátjuk a valóságban.

Autópálya matrica kell Szlovákiába és Csehországba is. Ezeket szintén online lehet intézni. Szlovákiában 12 EUR a legrövidebb 10 napos matrica ( http://www.eznamka.sk/) Csehországban szintén 10 napos van 310CZK ( https://edalnice.cz/hu/index.html#/validation)

2009-ben Orangeways busszal mentünk, ami azóta becsődölt. A vonat izginek hangzik, de Pestről még 7 óra, és addig hol hagyjam a kocsit. Szóval mivel úgyis Pesten volt előtte dolgom, irány kocsival onnan tovább.
    A legnehezebb rész az a Hol hagyjam a kocsit? kèrdés, ami Prágàra is vonatkozik. P+R jó ötletnek tűnt, de kiderült ha este nem állsz ki akkor extra pénz, és fotók alapján nem volt bizalomgerjesztő se otthagyni. Az óváros kb csak a lakóké parkolás kapcsán, szóval marad a hotel által ajánlott parkoló egy közeli kórházban.

Röpke 6 óra kocsival, és már itt is vagyunk. Az utak jók, autópálya végig, 2 határátkelést csak a roaming SMS jelzi szinte.
    És láss csodát a szobánk tényleg jó. Igazi lakosztály, nappali, külön háló, tágas, kényelmes, reggelivel 112 EUR 2 éjszaka, szóval egyenlőre ajánlom.

Mivel már estére értünk ide átadtuk magunkat a Prágai utcáknak. Cél nélküli sétálgatás indult amivel egyébként bejártuk kb az egész óvárost míg vacsorát kerestünk. Egy dolgot akartunk nagyon, hogy eldugott kis sikátoros helyi csehó legyen. Végül megtaláltuk az U Červeneho páva-t ami a barna csapolt Közellel, és az óriás csülökkel megvett minket is.

Néhány dolog ami a legutóbbi út óta biztos hogy változott:
    - a város tele van Candy Mine típusú boltokkal, ahol nagyon jó design mellett lehet cukrok, édességek és csokik tömegét vásárolni.
    -január közepe úgy tűnik nem szezon, nem volt tolongó tömeg még a Kàroly hídon se, viszont több étterem és kocsma is zárva volt
    - egyre több a marihuana shop, amit holnap ki akarunk deríteni mit is árul, mert ami a neve azt biztos nem.

Holnap estére okosabb leszek, nyakunkba kapjuk a vàrost mert csak 2 esténk van itt.