• Day 2

Prague Tour Part 1- Mountain in the City

January 19, 2023 in Czech Republic ⋅ ⛅ 0 °C

Kezdjük hát el a városjáró körutat. Nem sok tervezés volt előzetesen szóval csak mentünk a lábunk után torony iránt.

És tényleg így indult a nap. Mivel süt a nap, a napszemüvegem meg a kocsiban, visszamentünk a kórházhoz reggeli után. És mivel tegnap este egy szemben lévő kapuban őr állt, most meg nincs ott, nézzük meg mi van a kapun túl.
    Hát, mi más mint egy kis erdei ösvény, ami mivel Prága óvárosa közepén van, csak követni lehet, megfordulni nem. Egy kis sárbanmenetelés után fel is értünk a Seminary Gardenre amiről kiderült hogy évszázadokkal ezelőtt egy helyi carmelita monostor kertje volt, ami miután az 1700-as évek végén leégett, érseki szeminárium lett. Az 1900-as évek elején mikor visszakapta a város, több mint 2100 gyümölcsfát últettek.
    Mostanra lanovka is van, de mi gyalog megyünk fel a sok sok lépcsőn és ösvényen. A homokkő sziklákba több évtizednyi üzenet, a hegy tetején kilátótorony.
    Gyorsan megnéztük a Mirror Maze nevű tükörtrükk kiállítást, majd irány a torony. 300 lépcső fel ( na jó csak 299), aztán máris Prága csúcsán vagyunk 80m- re a hegy felett. Pazar látvány, megérte a dupla belépőért a 210 CZK/fő.
    Panoráma fotó, aztán irány lefele megint csak toronyiránt a Károly híd és a Zsidó negyed irányába....