• Day 3

Science nap=Naturehistorisches Muzeum

April 9, 2023 in Austria ⋅ ☁️ 10 °C

Ma is verőesős napsütésmentes reggelre ébredtünk, sajnos ez egy ilyen szemerkélős kirándulás lesz. Mivel tegnap rendesen ki lett fárasztva mindenki, a délelőttre nem terveztünk semmi komolyat. Kis séta a környéken, játszótérlátogatás és focizás 2 helyszínen. Szerencsére a végére a nap is kisütött néha, szóval jó kis sporttal pihenős délelőtt lett.
    Ebéd itthon a hozott alapanyagokból, és mivel tanultunk az előző napi sorbanállásból irány az Európa második legnagyobb gyűjteményét magának tudó Természettudományi Múzeum (Naturehistorisches Museum Wien)...honlapja 😀

Na jó, nem azért hogy a kanapéról tegyünk virtuális sétát, hanem hogy megvegyük előre a jegyeket online. Szerecsére minden baj nélkül sikerült is. (http://www.nhm-wien.ac.at/online-tickets)
    Felnőtt jegy 16 EUR, de 19 év alatt meg ingyenes, szóval gyorsan vettem még mellé 2 napi jegyet a tömegközlekedésre és irány a busz meg a metro. Már egész otthonosan mozgunk 2 nap után az egyes vonalakon.

A múzeumnál szerencsére azonnal bejutottunk az online jeggyel, gyors mosdó, térkép vadászat és mehet is a 8700 négyzetméteres, 2 emeletes, 32 helyiséges tudománydömping.
    A család másik felétől nagyjából az első teremben elszakadtunk, mert a 2 fiú minden egyes ásványt egyenként akart megnézni. Ez annyit jelent, hogy mivel termenként van kb 10 vitrin, minden vitrinben soronként 80-100 kő, 4 sor magasan, kb 4000 követ vizsgáltunk meg csak az első teremben, nagyjából 25-30 perc alatt. 😀😀 Ez nem lesz gyors menet az már látszik 😄

Egyébként a termek nagyjából a következőket tartalmazzák, irtózatos mennyiségű kiállítási darabbal és interaktív bemutatóval/játékkal: 5 teremnyi ásvány, kő és meteorit ( az egyik teremben ráadásul tök jó játékokkal, ahol vulkánt kell kirobbantani kőzetlemezeket mozgatni, kontinenseket tologatni. Utána 4 teremnyi fosszília, 1 dínóvilág (mozgó-morgó tyrranosaurussal), 5 terem az ősembertől a bronzkorig tele csontvázakkal, ékszerekkel, fegyverekkel.
    Egy kis oldalszárnyban véletlenül még a Willendorfi vénusz is ránk mosolyogtatta méretes idomait a maga 11,1 cm-es méretével.

A második szint az állatoké, ahol a világ összes állatából van legalább 1 megmurdelt vagy kinyírt, kitömött és pózba drótozott állatból egy horda. Tengeri világ, rovarok, kétéltűek hüllők, madarak, vegán, vega és húsevő állatok szőrrel, bőrrel, bundával vagy tollakkal. És mindez egy gyönyörű, neoreneszánsz palotai környezetben. Azt kell mondjam, hogy ilyen szép mauzóleumot még sosem láttam valószínűleg kevés ilyen lehet a világon.
    Sajnos az utolsó 6-8 termen már nagyon sietve kellett átmennünk, mert 6-kor zár a múzeum és túl sok idő ment el a kövekre.

Szerencsére nem zárták ránk a múzeumot éjszakára, nem szerettem volna megvárni amíg életre kel minden mint abban az idióta filmben Ben Stillerrel.

A nap végére nem maradt más csak egy "gyors" vacsora. Van a közelben egy jó hamburgeres, buszozzunk/sétáljunk át oda.
    Nem is mi lettünk volna ha lett volna asztaluk 9 főre, szóval hamar továbbálltunk, és megindult a végeláthatatlan kaja keresés. Végül sok sok séta, és egy kis metrózás után eljutottunk a Chef Bistro-ba, ahol viszont a kaja és a kiszolgálás feledtette a fáradalmakat. Volt ott salátázás, hamburgerezés, pizza, wienerschnitzel, és sok sok sültkrumpli.

Mire megvacsiztunk, és elindultunk már jóval elmúlt 8 óra, szóval sikerült megint jó későn hazaérni. És szerencsére a házban van egy jó kis buli is valahol zenével, ordibálással, szóval nem egyszerű elaltatni a srácokat, de szerintem elég fáradtak hozzá hogy kidőljenek 😀😀

Holnap indulás haza, szóval nagy bejegyzésdömping már nem lesz, de azért majd jelentkezünk az útról is.