• Day 1

La Casa del pescatore

July 9, 2023 in Italy ⋅ 🌙 23 °C

Na végül negyed 11-re minden gond nélkül leszállt a gép, és szerencsére a transzfer is megvárt minket, a nevemmel egy tableten várt a kijáratnál. A reptér nem olyan óriási szóval elég hamar megkaptuk a bőröndöt is és el tudtunk indulni.
    A taxiban Arti már a fáradság minden jelét megmutatta, végig ki akarta kötni magát és kiszállni a gyerekülésből, mert nemkényelmes. De szerintem csak megijedt a söfőrünktől, aki amúgy egy kedves arcú fekete srác volt, de viszonylag keveset vigyorgott a 1,5 órás késésünk után 😀

15 perc a kisbuszban és már itt is voltunk a szállásunkon a La Casa del Pescatore-ban, egy sikátornak is beillő kisutcában a templom mellett.

A szállásadónkkal Antonella-val már az elmúlt pár napban viszonylag sokat kommunikáltunk online, hogy hol lesz a kulcs, hogy jutunk be, meg hogy jó e ha szerdán takarítanak, és ami a legcukibb volt, hogy mikor főzhet nekünk egy tradicionális helyi tésztát 😀. Mivel kiderült hogy ez a tészta kagylóval van, szóltam neki hogy sajnos mi azt nem esszük, ezért gyorsan felajánlotta hogy akkor megcsinálja al ragu, azaz hússal...
    Szóval Antonella már itt várt minket az apartman előtt, ami az utcáról egy spalettával elzárt ajtó. Belépve egyből az első hálóba jutunk, tv-vel, fali díszekkel, onnan tovább a nagy hálószoba, amiből nyílik egy ledbaldachinos kiságyas mellékszoba, és a hátsó előszoba, ami akár terasz is lehetett régen, de a felét átalakították fürdőszobává, aminek a tetejére raktak egy tetőteraszt, a másik fele meg konyha lett. Irtó cuki az egész, iciri piciri kis olasz zegzug, amiben simán el tudom képzelni hogy 8-10 fős olasz család is lakott 10-20 évvel ezelőtt.

Antonella elmondott mindent, mi hol van, félig olaszul félig angolul, de a kedvencem a meglepetés volt a konyhában, egy üveg behűtött prosecco nekünk, és egy gyümölcstál a gyerekeknek.

Egy gyors tésztás porleves, gyümölcstál elpusztítás, prosecco megkezdés és már éjfél is van, szóval ma már nem nézünk körül a környéken, majd holnap. Mellettünk a templomkertben valami kellemes népünnepély van, (szerintem bingóznak) szóval olyan mint ha belecsöppentünk volna az igazi dél -olasz hétköznapokba. Imádni fogom.😀

Holnap indul a felfedezés, most a gyerekeknek irány az ágy én meg leküzdöm a prosecco-t 😃