• Day 7

Napos búcsú, Molfetta és hazaút

July 15, 2023 in Italy ⋅ ☀️ 31 °C

Reggel én is elköszöntem Palese teljes partjától, végigfutottam a teljes szakaszt megint a Casamattaig, és vissza. Mivel az elmúlt 2 napban éjszaka is irtózatos meleg volt , azért nem mondom hogy kaptam levegőt 😀
    Este a ruhák nagyrészét már beraktuk a bőröndökbe, hogy reggel ne kelljen rohanni, szóval hagytam aludni a csapatot kb 9-ig, egy utolsó reggeli, aztán még csak megnéztük a helyi kispiacot is halakkal, polipokkal, óriásdinnyékkel és sajtokkal együtt.

A szállást 11-ig el kell hagyni, a reptérre meg elég 3/4 2-re kiérni, és itt meg már mindenhol voltunk, még tettünk egy utolsó kirándulást, átmentünk a közeli Molfetta-ba. Tegnap láttam, hogy nagyon vagány kis tengerészeti múzeuma is van, de arra már nem lesz időnk, épp csak arra, hogy együnk egy búcsúfagyit, megnézzük a kikötőt, kicsit bekavarogjunk az óvárosi részre aztán ennyi. Nagyon nem bántuk meg, hogy átmentünk, mert egy újabb kis gyöngyszemet sikerült találni. Az óvárosi rész az a fajta tengerparti mediterrán halászfalu, ahol a 3 szintes, zöld spalettás, kacskaringós-sikátoros utcákban az ember reflexszerűen fel-fel néz a levegőbe, nem önti e valaki a nyakába az éjjeliedény tartalmát, és minden körömcipő hangját lónak hallod.
    Egy gyönyörű kis kőtemplomba is benéztünk, ahol épp egy esküvő volt, kint pedig várta az ifjú párt egy oldtimer Fiat 500, iciripiciri kis dodgem szerű csodakocsi.
    Fagyi pipa, kocsit kell még megtankolni. Nagyon nem tudom megszokni az olasz önkiszolgáló kutakat. Alapvetőkeg logikus a miértje, de nagyon nem ehhez vagyunk szokva. Itt előre kell fizetni a tankolást, külön kioszkon, de előtte meg be kell állítani a kúton hogy hány EUR-ért tankolsz, vagy esetleg tele akarod. Szóval kúton mennyiség választás, aztán automatánál fizetés, ahol tavaly óta már nem lepődtem meg, hogy a 25 EUR beállítása ellenére 100 EUR-t zárolnak, aztán vissza a kúthoz, csapot megnyit, majd ha visszaraktam a fejet, levonja a 25 EUR-t és feloldja a 100 EUR zárolást. Egyszerű mi? 😀 De így legalább a Sebestyén Balázsok nem hajtanak el fizetés nélkül.

Reptér 25 perc, kocsi leadása még 10. Imádom hogy az olaszok az ilyen helyekre, ahol váthatóan millió külföldi fog kocsit bérelni, mindig olyan embert tesznek, aki csak olaszul tud 😃. Szerencsére 6 nap alatt annyira azért visszajött az olasz tudáaom, hogy megértettem mit akar. Ahol lehetett próbáltam használni a nyelvet, még ha néha anglasz is lett belőle.

A Wizzair tegnap írt egy emailt, hogy az olasz reptéri dolgozók sztrájkot hirdettek, lehetnek lassulások meg fennakadások. Ehhez képest szerencsére csak olyan olaszosan kényelmesen tevékenykedtek, nekem fel se tűnt hogy lassúak lennének, vagyis inkább az nem hogy máskor gyorsak lennének. Kicsi reptér ez is, hamar bejutottunk, méregdrágán ettünk egy kis ebédet, aztán már be is mondták hogy lassan lehet sorbaállni a beszálláshoz. Sose fogom megérteni az embereket. A 230 fős gépre nagyjából 100-an vettek priority jegyet. Innestől kezdve a priority sor is kutya hosszú és lassú, de közben már a normál sorba is elkezdenek tömörülni a népek, pedig mindenkinek helyre szóló jegye van. Na mindezek után mivel wizzair, nem luxuskiszolgálás van, nincs külön transzfer senkinek, szóval a prioritysek állhatnak a legtovább az üvegkalickában vagy a tűző napon, őket követik a tolongók, és aztán jövünk mi, az okosok, akik csak akkor állnak fel a székről mikor már fogy a sor, és csak 5 percet várnunk a csőben, aztán megyünk a helyünkre a gépen. Az úton azon kívül, hogy teljesen meg voltak őrülve a fiúk és végig csesztették egymást, semmi nem történt. Ferihegyen gyorsan kijutottunk, parkoló is gond nélkül kiengedett, már csak 2 óra út hazáig kocsival.

Itthon kajabeszerzés, aztán Artival meg kellett nézni mi történt egy hét alatt a kertben. Az uborkadzsungel eltűntette a szomszéd kerítését, a paradicsomfal már megint leborult a súlyától, holnap nem győzöm majd kötözgetni őket, de azért fejlámpával még leszüreteltünk 12 uborkát és kb 20 paradicsomot. Azt legalább nem kell már venni a nyáron.

Szép volt, jó volt, de sajnos vége van. Holnap valószínűleg pihenés mert nem arról szólt az út😀😀

Na és akkor a szokásos statisztika a végére:

- Összesen 2.266 km,
    - ebből 1.458 repülővel,
    - 120.535 lépés
    - ez lábon 97,57 km, ebből 31 km futva
    -és ki tudja mennyi tengeri merföldnyi búvárkodás és uszás.

Remélem hamarosan jön a következő...