• Day 2

נחיתה רכה רכה רכה

December 27, 2023 in Mexico ⋅ 🌙 10 °C

אחרי מיליון פרידות, וחיבוקים, ארזנו (אני וסבסטיאן) תיק של 10 קילו לחודשיים טיול במקסיקו. הפעם אני לא נוסעת לבד, מצטרף אלי סב, אחד החברים הטובים שהכרתי בתקופה שלי בUBC.
    נחתנו בארבע בבוקר בשדה התעופה של מקסיקו סיטי אחרי טיסת לילה לא פשוטה בלי שינה. חיכינו בסבלנות עד שהבתי קפה יפתחו כדי שנוכל להזריק קפה לדם כדי לצלוח את היום בעיניים פתוחות. ישבנו במקום מקסים, עם קפה מצוין וארוחת בוקר נפלאה. אין כמו לפתוח ככה טיול. ליד הארוחות בוקר, נכנסנו לכנסייה עצומה בדיוק לסוף המיסה. הכנסייה מפחידה, ובכניסה אפשר לראות את ישו בקבר זכוכית מדמם לא ציפיתי שום דבר אחר מקטולים.
    עם בטן מלאה עלינו ארבע קומות כדי להגיע להוסטל שסגרנו חודש מראש.
    לא יכולנו עדיין לעשות צ'ק אין אבל קיבלו אותנו בפנים חמות. הכרנו שם מטיילת מצ'ילה מתוקה.היא ממש הנאה כפולה. גם מקסימה וגם יודעת ספרדית. אני כל כך התרגלתי לטייל במקומות שהרוב המוחלט מדבר באנגלית. פה הרב המוחלט לא מבין אותי, והספרדית שלי מאוד מביכה. הציליאנית איזי (קיצור של איזדורה) עוזרת לנו ומלמדת אותנו בסבלנות מדהימה.
    ישבנו לאכול טאקוס, מאז אכלתי כבר עוד פעמיים ואני אפילו לא 48 שעות כאן. יש דוכנים בכל פינה וזה פשוט מדהים טעים וחריף אששש.
    הסתובבנו במוזאון של היסטוריה מקסיקנית. הולכים לנו כמו זומבים בין ציורים אבסטרקטים, תערוכת צילום שהתרכזה באלימות הקשה כאן וציורי קיר וגרוטסקים.
    בערב, אחרי שנץ חובה, יצאנו למשחקי היאבקות, ספורט מאוד פופולרי באמריקה הלטינית מסתבר. חבורה של בבונים שריריים בטחתונים צבעוניים ותךבושות זוהרות שמרביצים אחד לשני. תאכלס זה סתם ריקוד, אף אחד לא באמת נפגע אבל זה כל כך ריאליסטי שצרחתי מפחד 75% מההופעה. אין ספק שזה must see!
    ה-must see הבא שהלכתי אליו היה הפירמידות של האצטקים (pyramids de Teotihuacan). אתר ארכיאולוגי שעה נסיעה ממקסיקו סיטי, בארך שני קילומטרים. זו עיר שהייתה כנראה העיר להיות בה בשנת 400-500 לספירה. פירמידות ומבנים מאבן ומקגשים לאל השמש, הירח והכי אהבתי אל הנחש הפרווטי. היינו שם כל היום, הלכנו בין הפירמידות, ציורי הקיר ופסלים מסוטטים מאבן. הכל היה מושלם חוץ מזה שהייתי מאוד רעבה ולא התארכנתי עם סנדוויצ'ים. אין חדש תחת השמש. בדרך חזרה עוד טאקוס מקלחת ולישון