Balkan Express 2021

• 5,9kquilômetros
  • Dia 15

A5 Salzburg - Hosbach (D) 495 km

2 de setembro de 2021, Alemanha ⋅ 🌙 17 °C

Vandaag begonnen aan de terugreis vanuit Salzburg (A) naar Nederland. Om een beetje af te kicken en bij te komen van twee enerverende weken, vandaag een uurtje later opgestaan en na een goed ontbijt en de aanschaf van wat souveniertjes voor het thuisfront begonnen aan deel 1 van de terugreis. Na de grens met Duitsland gepasseerd te zijn, zijn we dwars door Beieren en Oberpfalz in Noordwestelijke richting gereden richting Nürnberg, langs de vele plantages waar hop verbouwd wordt voor de net zo vele bierbrouwerijen in de omgeving. Vervolgens richting Wurzburg met de prachtige wijngaarden tegen de berghellingen en vervolgens richting Aschaffenburg, waar we in Hosbach genoten hebben van een heerlijke Wienerschnitzel.

Reisinformatie:

Dagafstand: 495 km
    Rijtijd: 7,5 uur
    Brandstofverbruik: 70,5 liter
    Temperatuur: 22 graden
    Totale afstand: 6.454 km
    Rally afstand: 4.810 km (afgesloten)
    Leia mais

• Dia 16

A6 Hosbach - Ridderkerk (NL) 500 km

3 de setembro de 2021, Países Baixos ⋅ ☀️ 22 °C

Dat wordt even wennen na vandaag, geen ochtendrituelen meer. Geen koffers pakken, geen tankstop,. Vandaag de allerlaatste etappe van onze monstertocht: Naar huis!
    Vannacht heeft de Jeep - waarschijnlijk omdat het met zo’n 11 graden best frisjes was - toch weer wat koelwater gelekt. Derhalve hebben we toch maar geen risico genomen en ervoor gekozen rustig aan, maar wel via de kortste weg naar huis te rijden. En dat is gelukt. Rond 15:00 waren we na 19 dagen en 6.954 km weer terug op de plaats waar ons avontuur begon.

Dank aan iedereen die ons gevolgd heeft. Ik hoop dat jullie er net zoveel van genoten hebben als wij. Uiteraard komt er binnenkort nog een moment waarop wij de opbrengst van de Rally voor de Robin Visser Stichting bekend zullen maken. Wij gaan even uitrusten en rekenen, want er zijn een aantal sponsors die ons een sponsorbedrag per (Rally) kilometer hebben toegezegd.

Reisinformatie:

Dagafstand: 500 km (exact)
    Rijtijd: 6 uur
    Brandstofverbruik: 70,5 liter
    Temperatuur: 23 graden
    Totale afstand: 6.954 km (eindstand)
    Rally afstand: 4.810 km (afgesloten)
    Leia mais