met de trein van Tokyo naar Kyoto

October 8, 2016 in Japan ⋅ 🌙 26 °C

De dag begon warm met regen, mooie dag voor een treinreis van ruim 3 uur. Eerst met de taxi naar het treinstation. Daar met 2 koffers, kinderwagen + kind en rugzak (heel blij dat we niet nog meer bagage hadden ;) op zoek naar het juiste loket. Oké verkeerde ingang, hup weer naar buiten door de regen, rondje treinstation.
    Best wel druk met mensen zo buiten de spits. Loket gevonden, blijkt dat National Holiday is begonnen, iedereen is dus op weg naar een vakantiebestemming.
    Er wordt verteld dat onze gereserveerde plaatsen niet naast elkaar zijn en je kan er geen koffers kwijt. Oké prettig om te horen...
    Oplossing kwam gelukkig ook: kies voor een niet gereserveerde plek en ga vooraan zitten waar je wel de koffers kwijt kan. Prima doen we dat.
    We krijgen een plattegrond van het treinstation mee met daarop getekend hoe we moeten lopen en welk perron we moeten zijn.
    En daar gaan we, Paul de reisleider voorop met 2 koffers, Nash en ik erachteraan! Mega druk door iedereen heen, gelukkig is de reisleider een stuk langer dan de gemiddelde Japanner. Ook waren bij alle kruispunten & poortjes Japanse NS mannetjes die ons weer de juiste richting op wezen. Uiteindelijk met 2 koffers, kinderwagen incl. kind, 2 roltrappen op, juiste perron, juiste plek weten te bemachtigen. Hulde voor de reisleider 😆

Nash helemaal wild in de trein: tis donker (tunnel), nu weer licht, hijskranen, mammoet hijskraan, graafmachine, nog een trein, liedjes zingen ed. Treinagent vroeg of het wat rustiger kon (oepsie). Dan maar ff filmpje kijken. Heel de treinreis niet geslapen... (niet handig)

In Kyoto aangekomen, taxi naar het hotel. Mooie kamer met weer 2 losse bedden. Zou dit komen omdat we nog niet getrouwd waren bij boeking?
    FF relax gedaan en daarna omgeving verkend, er zijn allemaal leuke eettentjes en we zitten op loopafstand van de hoofdstraat. Vanavond bij een sushi tent gegeten en terug naar hotel, waar Nash soort van over zijn moeheid heen was, om 22.00 pas in slaap gekregen met heel veel geduld aan onze kant. 😣

Morgen lekker uitslapen en dan proberen een fiets te huren met kinderzitje.