• Day 20

פון היל- עכשיו מעונן

April 2, 2022 in Nepal ⋅ ⛅ 15 °C

מטאטופאני הזמנו ג’יפ צפוף צפוף במסורת הנפאלית שיקח אותנו לגראפני. הנהג התאפיין בזהירות מפתיעה מוסמכת בדרך העקלקלה וכך זכינו להתפעל מהנופים ללא חשש.
    במהלך הדרך עמדה לה ערמת אבנים ענקית אותה פינו כמה נפאלים אל מעבר לצוק הקרוב, להוטים להמשיך ולעזור יצאנו מהג’יפ והחלנו לפנות אבנים מתוואי הדרך. תוך כמה דקות הדרך נפתחה וחזרנו לנסיעה.
    כשהגענו גילינו כפר מקסים עם דוכנים שקצת מזכירים את הטיילת באילת והרבה חנויות ספרים ממנו יוצאים לפון היל בזריחה למחרת.
    קנינו יין במכולת ועשינו קידוש שישי על ארוחת דאל באט מסורתית והלכנו לישון מוקדם כי מחר שוב בוקר בו קמים לזריחה.
    כבר כמעט מורגלים קמנו ב4:30 כדי לטפס את המדרגות שאמורות להוביל אותו ל״תצפית היפה בעולם״ על פי השלטים הרבים בכפר אליו הגענו.
    השלטים הראו 35 דקות עלייה אבל אנחנו כבר מכירים את זמן נפאל ויודעים שהכוונה היא סביב שעה. בסוף תמיר עשה את זה בפחות מ35 דקות ויעל כמובן במעט יותר.
    העלייה הייתה ארוכה והתצפית אכן הייתה גבוהה אבל האובך שמלווה את תקופת הטיול שלנו חזר וכאילו מתוך ענן ענק צפינו בזריחה- שעדיין הייתה מאד יפה פשוט פחות ברורה. הציפייה לראות בבירור את הרי האנפורנה התפוגגה אך כוס התה החמה וריקודים הטיקטוק המסורתיים בכל מקום אליו הולכים המקומיים (שתמיד מצלמים עם הגב לנוף באופן לא ברור) הרימו את האווירה.
    לאחר מכן ירדנו התארגנו ואכלנו והתכוננו ללכת שעתיים על מנת להגיע אל הג’יפ לפוקרהה.
    ההליכה הייתה מאד מאד יפה! כמעט מפתיעה.
    בתוך יער מלא פרחים ועצים טחובים בשבילים מפותלים ושקטים. נופים שונים וירוקים ממה שראינו בימים האחרונים. הפרח הלאומי פרח במלוא תפארתו בכל מקום והרשים אותנו מאד.
    כשהגענו לכפר בו קבענו עם הנהג נדחסנו בקושי רב 9 אנשים לג’יפ של 8 במקרה הצפוף.
    כששוהם שוכבת על שקד וברכי כולם מתחככות התחלנו במסע. אך הוא נגמר מהר מהצפוי כעבור שעה עקב בניית כביש! (רעיון חדש ומהפכני בנפאל) ולכן יש ללכת את החלק של הבנייה ברגל (בדיוק שתי שניות) כדי להגיע לג’יפ החדש שלוקח אותנו.
    בדרך עצרנו בביתן אוכל בהמלצת הנהג והזמנו פריד רייס עם חביתה מעל. (האורז הכי טעים שנאכל בכל נפאל עד כה)
    כשהגענו לפןקרה אחרי עוד נסיעה צפופה החל לרדת גשם אך הדבר לא הרתיע אותנו ולא הרטיב את ההתרגשות הגדולה שלנו להגיע לעיר החדשה.