Au pair life in Australia

Currently traveling
  • 1,902days

South Beach

February 12, 2019 in Australia ⋅ ⛅ 21 °C

Vandaag hebben we de tweeling weer naar school gebracht en zijn we daarna met Audrey naar South Beach gegaan. Dit is een prachtig strand vlakbij ons huis. Audrey vindt het heerlijk om in de buggy te zitten en lekker te wandelen. Je kunt een heel stuk langs het strand lopen op een geasfalteerde weg, maar je moet uitkijken, want er zitten slangen 😭. Daarna gingen we weer terug naar huis zodat Audrey kon gaan slapen. Smiddags haalde we de tweeling weer op en gingen nog even spelen in een park. Nadat alle kids op bed lagen hebben Lisa en ik het avondeten klaargemaakt.Read more

Dr Seuss Park

February 13, 2019 in Australia ⋅ ☁️ 26 °C

Vandaag hadden Winnie en Tilly maar een halve dag school. Om 11.15 hebben we ze weer opgehaald. Thuis gingen we eerst lunchen en daarna hebben alle kids even een middagdutje gedaan. In de middag zijn we naar het Dr Seuss Park gegaan. Dit park is vernoemd naar de schrijver van onder andere het boek The cat in the hat. Het park heeft dan ook het thema van deze boeken. Dus de speeltoestellen hebben allemaal bepaalde kleuren en vormen etc. Het is echt een super leuk park!Read more

Valentijnsdag

February 14, 2019 in Australia ⋅ ⛅ 25 °C

Vandaag hoefde Lisa en ik maar een halve dag te werken. Lydia is vrij en doet in de ochtend wat praktische dingen als boodschappen etc. Omdat het Lisa haar laatste werkdag is, wilde ze graag naar een park gaan met de tweeling en mij. Winnie was heel erg moe en wist niet wat ze met zichzelf aanmoest en bleef uiteindelijk bij Lydia. We zijn alleen met Tilly naar het park gegaan. Het is echt een super grote speeltuin, waar je in Nederland entree voor zou moeten betalen! Daarna zijn we met Tilly naar Joe's café gegaan, dat is een café vlakbij ons huis. Ik weet niet hoe het café echt heet, maar Joe werkt daar en is heel erg geliefd bij de familie. We hebben daar lekker geluncht en zijn weer terug naar huis gegaan.

In de middag hadden Lisa en ik vrij en besloten naar de bioscoop te gaan. We gingen naar de film Escape room, lekker romantische film ook 😂. De stoelen in de bioscoop zijn echt te gek! Je hebt een knopje waarmee je de stoel in ligstand kan zetten, hoe relaxed!

Pizza night

February 15, 2019 in Australia ⋅ ⛅ 23 °C

Gisteravond hebben Lisa en ik tot laat in mijn kamer zitten kletsen, was heel gezellig, dus het zal wel stil zijn als ze straks weg is :(. Omdat ik pas om 01.30 in bed lag, had ik geen wekker gezet, maar werd helaas toch al om 07.00 wakker. Maar ik had geen plannen voor vandaag dus heb allemaal Nederlandse programma's terug gekeken in bed. Ik kan veel terugkijken, behalve de luizenmoeder... Helaas!
    Lisa had een pakketje met spullen van hier die ze naar haar huis in Duitsland wilde sturen. Die hebben we samen naar het postkantoor gebracht. Daarna heb ik haar gezelschap gehouden terwijl ze haar backpack ging inpakken voor haar reis naar Nieuw Zeeland! In de avond had Travis pizza besteld en hebben we met z'n alle gegeten. Alsof ze wisten dat pizza m'n lievelingseten is 🍕😍.

Week 1 - weekend

February 17, 2019 in Australia ⋅ ☀️ 25 °C

Zaterdag was Lisa haar laatste dag. Dus ik had niks gepland zodat ik afscheid van haar kon nemen. In de ochtend had ik wat series gekeken in bed en daarna ben ik naar de woonkamer gegaan en heb ik wat tijd door gebracht met de familie. In de middag heb ik een wasje gedraaid en verder niet zo veel gedaan. Voor het avondeten hadden we sushi besteld, want dat vinden de meiden zo lekker! Heb ik even mazzel 😍. In de avond had ik met Travis afgesproken om samen met hem te gaan rijden, ik achter het stuur 🙄. Gelukkig was ik al redelijk gewend aan het feit dat ze links rijden.. Alleen het stuur aan de andere kant was nog even wennen. En wat ik nog steeds niet helemaal door heb is dat je richtingaanwijzer aan de rechterkant zit. Dus elke keer gaan mijn ruitenwissers heen en weer 😂. Verder ging het hartstikke goed!

Op zondag ging ik met Travis en de kinderen naar een marktje vlakbij ons huis. We waren er om 8.00, lekker vroeg voor de zondag. Daar was live muziek, kraampjes met kleding en eten etc. De meiden hebben daar lekker zitten schilderen en rond gelopen. Ik ben de enige au pair die ze hebben gehad, die van koffie houd, dus Travis vindt het leuk om samen koffie te drinken. Dus hebben we op de markt ook koffie gedronken. Ik moet zeggen, de koffie in Australië is echt heel goed!!
    In de middag had ik met een Duitse au pair afgesproken. Nina is bevriend met Lisa en het leek ons leuk om af te spreken. We zijn naar Cottesloe Beach geweest, dat is ongeveer een uur met de bus en de trein. Klinkt misschien lang, maar dit is 'in de buurt' voor Australische begrippen! Het was erg gezellig en we gaan zeker vaker afspreken :).
    In de avond zei Travis, ga anders even alleen een stukje rijden. Dus ik heb een paar keer naar de school van Winnie en Tilly gereden en heb gewoon rond gereden. Dat ging allemaal heel goed! Komende week is mijn eerste week alleen met de kinderen, spannend!!

Week 2 - werkweek

February 21, 2019 in Australia ⋅ ☁️ 21 °C

Maandag
    Maandag was mijn eerste werkdag dat ik alleen was met de kids! Spannend!! Ik stond om 06.30 op om rustig te kunnen ontbijten en om 07.15 was ik in de woonkamer zodat Lydia naar haar werk kon. Ik heb de kids aangekleed, hun haar gedaan, zonnebrand opgedaan en vervolgens konden we naar school! Alle drie de kids in de auto krijgen duurt best even, dus ik was ruim op tijd weg gegaan. We waren iets te vroeg op school, dus ze hebben nog even gespeeld in de speeltuin naast de school.
    De tweeling op school, nu naar huis met Audrey. Even van fruit gegeten en daarna heb ik haar naar bed gebracht voor een nap. Ik kon in die tijd even een wasje draaien. Toen Audrey weer wakker was heb ik een rondje door White Gum Valley gelopen. Maar het was zo warm dat ik er al snel genoeg van had 😅. We hebben de rest van de dag binnen doorgebracht.
    In de middag hebben we de tweeling opgehaald van school en zijn we naar huis gegaan en hebben we binnen gespeeld. Vervolgens avondeten gemaakt voor de kids, de kids in bad gedaan, boekje gelezen en ze naar bed gebracht. Toen kwam Lydia thuis en zei dat ik wel even kon uitrusten en ze zou appen wanneer het eten klaar was. In die tijd heb ik even geskyped met mama en Taliby! ❤️ Voor het avondeten had Travis fish and chips gehaald, dat is iets wat hier echt overal te halen is!

Dinsdag
    Vandaag begon de dag redelijk hetzelfde als gister. Het enige verschil was dat Travis vandaag thuis was. Dus we zijn met z'n alle lopend naar school gegaan en hebben onderweg koffie gehaald bij Joe, altijd goed! Nadat Audrey haar nap had, ben ik met haar naar de Swan River gereden en hebben we daar gewandeld. Ook is er een speeltuin waar Audrey even heeft gespeeld. Wat me eigenlijk al een tijdje opvalt is dat iedereen in Australië zo open en vriendelijk is. Als ik ergens naar toe ga, alleen of met de kids, heb ik bijna altijd wel een leuk praatje met iemand! We kwamen een ouder stel tegen met een hond (Audrey: 'dog! Dog!'), ze vertelde van alles over de hond en hoe ze aan haar gekomen zijn etc. Super leuk! Toen we weer thuis waren was het al best laat, Audrey heeft wat gegeten en ging toen naar bed. Travis heeft de kids van school gehaald en vervolgens hebben we binnen gespeeld. In de avond heb ik wat tv gekeken en ben op tijd naar bed gegaan.

Woensdag
    Vandaag begon de dag hetzelfde als altijd. De twins hebben vandaag een korte dag school, wat betekent dat ik ze om 11.15 alweer op ga halen. Na school hebben we in het park naast de school even gespeeld en zijn daarna naar huis gegaan om te lunchen. Het was heel warm vandaag, dus bleven we lekker binnen. Omdat de kids moe waren heb ik ze optijd hun avondeten gegeven en konden ze vroeg naar bed. Travis en Lydia waren tot laat aan het werk, dus ik was begonnen aan het avondeten. Omdat Lydia het vervelend vindt dat ze zo laat was, mag ik morgen wat later beginnen ter compensatie. Dus ik kan een beetje uitslapen!

Donderdag
    Vandaag begon ik mijn werkdag om 09.00 ipv 07.15, is toch lekker! Ik ben met Winnie en Tilly naar South Beach geweest. Het was helaas wel bewolkt en af en toe viel er spatje regen uit de lucht, maar dat was eigenlijk wel verfrissend. In de middag was ik vrij en heb ik mijn kamer, douche, wc en keuken schoongemaakt en wat wasjes gedraaid. Mam, bedankt voor het overdragen van de poetsdrang 😅😂. Verder heb ik series gekeken en gechillt.
    Mijn eerste werkweek (alleen) zit er nu al weer op! Tijd voor weekend!!

Week 2 - weekend

February 24, 2019 in Australia ⋅ ⛅ 28 °C

Vrijdag
    Vandaag had ik de hele dag vrij. Omdat ik nog helemaal niet ben toegekomen aan de boeken die ik bij me heb, was mijn plan om naar South Beach te gaan. Ik kon de auto gebruiken vandaag, dus om
    11 uur reed ik richting South Beach, een ritje van 10 min. Er was nog wat bewolking, maar ik vond het wel fijn als de zon af en toe verdween achter een wolk!
    Op mijn afscheidsfeestje had ik van Emily en Jelle een tijdschrift gekregen; flow. Het is onwijs interessant blad over hoe je rust in je leven brengt in de gehaaste maatschappij van tegenwoordig. Maar er staan ook allemaal leuke interviews in over vergelijkbare onderwerpen. Nadat ik het tijdschrift uit had gelezen, begon ik aan het boek 'Weg ermee' van Dennis Storm, over minimalisme. De dag bestond uit lezen, zwemmen, zonnen, lunchen en Skypen met mama en Charlotte!

Zaterdag
    Vandaag had ik afgesproken met een Nederlands meisje die ook als au pair werkt vlakbij Perth. We spraken af in het centrum om te lunchen. We hebben een trip naar Rottnest Island gepland! Yay! Volgend weekend is een lang weekend omdat het maandag Labour day is in West Australië, iedereen is dan vrij. Daarom zijn we van plan om volgend weekend een kleine roadtrip te maken. We weten alleen nog niet precies hoe en wat.

Zondag
    Vandaag heb ik eerst Wie is de mol teruggekeken in bed, en natuurlijk, mijn mol is er weer uit... In de middag heb ik afgesproken met Nina. We zijn naar Elizabeth Quay geweest, dit is een 'toeristische' plek in Perth, dichtbij het centrum. We hebben daar een ijsje gegeten en gezellig gekletst en rondgelopen. We hebben geluncht in het centrum en aan het eind van de middag ben ik weer naar huis gegaan. In de avond kwam het programma Married at first sight weer op tv, dus dat hebben we met z'n drieën gekeken. Daarna ben ik lekker naar bed gegaan, morgen weer op tijd aan de slag!

Week 3 - werkweek

February 28, 2019 in Australia ⋅ ☁️ 20 °C

Maandag
    Vandaag begon mijn dag weer om 07.15. Eerst de tweeling naar school gebracht, daarna Audrey op bed gelegd en vervolgens kon ik een wasje draaien. Vandaag zou iemand langskomen om het slot van de achterdeur (mijn sneaky uitgang), te maken. Hij zou in eerste instantie tussen 10 en 14 komen, maar uiteindelijk kwam hij rond half 4. We zijn de hele dag binnen gebleven omdat het weer te warm was om naar een park of iets dergelijks te gaan. Gelukkig kunnen de kids zich binnen goed vermaken.
    Nadat de kinderen in bad waren geweest, hebben ze even tv gekeken en kon ik in die tijd het avondeten voor Lydia Travis en mij klaarmaken. Savonds natuurlijk weer married at first sight gekeken en daarna ben ik op tijd naar bed gegaan.

Dinsdag
    Vandaag begon de dag hetzelfde als gister. Toen Audrey en ik terug waren van school, was Heidi al in huis, zij maakt schoon in het huis (behalve mijn deel). Nadat Audrey weer wakker was ben ik met haar naar het Booyeembara Park geweest. Daar heb ik lekker gewandeld terwijl Audrey in de buggy zat. Maar het was vandaag (alweer) erg warm, zo'n 37 graden, dus bleven we niet te lang. In de middag hebben we de tweeling opgehaald en hebben we binnen gespeeld. In de avond ben ik bezig geweest met het regelen van de roadtrip die ik komend weekend ga maken met een aantal mensen! Super veel zin in!

Woensdag
    Vandaag hadden Winnie en Tilly maar een halve dag school. Om 11.15 heb ik ze met Audrey weer opgehaald. Het was wéér erg warm vandaag, dus we bleven binnen. Winnie was erg moe en wilde 'even' slapen, uiteindelijk sliep ze twee uur haha! We hebben in het huis wat spelletjes gedaan en ook had ik even de tijd om hun verjaardagscadeau klaar te maken, volgende week woensdag zijn Winnie en Tilly jarig!! Ik geef ze een kaartje met een soort ticket waarmee we een leuke knutsel activiteit gaan doen. Lydia vertelde me dat ze meer hebben aan een activiteit, dan nóg meer speelgoed.
    In de avond heb ik tacos klaargemaakt als avondeten voor Travis, Lydia en mij. Lydia moest tot laat werken dus die at helaas later. Dus hebben Travis en ik samen gegeten onder het genot van een Australische ginger beer 😍.

Donderdag
    Normaal werk ik op donderdagochtend. Maar omdat Lydia in de middag een afspraak had om een echo te maken van de baby, hebben we het omgeruild. Ik moest om 12.30 beginnen, dus ik was van plan om lekker uit te slapen. Wat helaas niet echt lukt, omdat ik gewend ben aan mijn werkritme. Dus ik was om 07.00 wakker. Gelukkig is daar dan nog Netflix, dus kwam uiteindelijk pas om 11.00 m'n bed uit! Ik heb alvast wat spullen klaargelegd voor mijn roadtrip komend weekend. Lisa had een tent gekocht tijdens haar tijd hier, en ik mag deze komend weekend meenemen, super lief!
    In de middag hebben de kids eerst een middagdutje gedaan. Daarna hebben we met stoepkrijt mooie kunstwerken gemaakt aan de achterkant van het huis. De rest van de dag verliep hetzelfde als altijd.
    Morgenochtend moet ik weer optijd op, om al m'n laatste spulletjes te pakken en dan gaan we starten met onze roadtrip!!!

Elephant Rock & Greens pool

March 1, 2019 in Australia ⋅ ⛅ 18 °C

Vandaag was de eerste dag van de roadtrip! Rond half 11 werd ik thuis opgehaald door Joachim en Renee. We zouden vandaag rijden naar Albany om vervolgens morgen door te rijden naar Esperance. Het was een behoorlijk lange rit van ongeveer 5 uur. Gelukkig klikte het goed tussen ons drieën, dus was het een rit vol leuke gesprekken en meezingers! We zijn gestopt in Denmark, om naar Greens Pool en Elephant Rock te gaan. Wauw wat was dat een mooie plek zeg! We waren ongeveer de enige daar, wat het natuurlijk nog bijzonderder maakte!
    We kwamen rond half 8 savonds aan in het hostel waar we vannacht zouden verblijven, de anderen waren daar al aangekomen. We zijn met z'n zessen pizza gaan eten en vervolgens naar Fields of lights gegaan, dit is een plek van 400 meter lang met aan beide kanten heel veel lampjes in het gras. Elk lampje staat voor een soldaat die is omgekomen tijdens de strijd.. Heel indrukwekkend.
    Eenmaal terug bij het hostel hebben we met zo ongeveer het hele hostel nog wat gedronken, super gezellig.

Little Beach and Waterfall Beach

March 2, 2019 in Australia ⋅ ☁️ 19 °C

Vandaag vertrokken we weer verder vanaf Albany richting Esperance. In Albany waren nog een aantal prachtige stranden waar we graag heen wilde, dus vertrokken we redelijk op tijd vanaf het hostel. Als eerst stopte we bij Little Beach, zo little was het helemaal niet, maar het was wel onwijs mooi!! Vanaf Little Beach kon je klimmen over een rots om bij Waterfall Beach te komen, nog een super mooi strand. We konden helaas niet te lang blijven omdat we nog ongeveer 5 uur moesten rijden naar Esperance. De rit ernaar toe viel heel erg mee omdat Renee, Joachim en ik het heel gezellig hadden in de auto; keihard meebleren met onder andere Taylor Swift en Hollandse meezingers 😂. Eenmaal aangekomen op de camping hebben we de tenten opgezet. In de avond hebben we boodschappen gedaan en Fish en chips gehaald en dat opgegeten op de camping. We hebben nog wat gedronken met elkaar en zijn daarna lekker naar bed gegaan!Read more