Shop & Swim - David Copperfield - Vegas

July 19, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 38 °C

Vandaag de 2de dag in Las Vegas. ‘s ochtends op tijd uit bed gegaan om naar de Las Vegas Premium outlet mall south te gaan, wéér op sneaker hunt. Direct naar de Nike outlet waar we allen leuke sneakers (en vooral goedkope) zoeken. Xavi heeft leuke (goedkope) Air Max gevonden die hij en Stanley nemen, Leda en vooral Zenne helaas (weer) niet, tot haar begrijpelijk frustratie. Ze wilt zó graag nog een paar mooie nike’s! Andere sneaker-shops en winkels ook niets leuks gevonden. In de foodcourt nog pizza en Japanse teriyaki gegeten en rond 14u terug naar het hotel waar we lekker naar het zwembad gaan. Het is heel 🥵 warm - over de 40 graden - dus lang houden we het niet vol. Terug naar de kamer is het rond 15:30u en Xavi en Zenne gaan ff naar de Arcadehal beneden.
    Vanavond gaan we naar de David Copperfield illusieshow: “ Live the impossible dream ” in het MGM Grand Hotel Las Vegas. Het mega-cadeau van Leda & kids voor Stanley’s verjaardag. De show begint om 21:30u, 21u aanwezig dus we hadden besloten om eerst bij een restaurant in het MGM hotel te eten, dus we gingen rond 18:45u richting MGM. Via de loopbruggen in het MGM gekomen op zoek naar een leuk restaurant, echter vele mensen waren ook op zoek naar een tafeltje om te eten. Uiteindelijk bij een leuke steakhouse en bar gekomen: International Smoke. Daar heerlijke spareribs en ribeye gegeten. De prijzen zijn fors, maar ach: deze avond verdient het. Ondertussen worden de kids (en wij) steeds meer excited om naar de show te gaan.
    21u aangekomen bij de ingang van de show, wat popcorn 🍿 en🥤drinken gehaald en naar binnen de grote zaal in, een capaciteit van rond de 600 seats. Wij hadden front-row kaarten, een tafeltje voor met zn 4ren. Wauw! Wát een plekken hadden we: zo’n 3 meter van het podium en zowat in het midden van de rij, bizar gaaf!
    Het thema van deze show is: “ Live the impossible dream”. Het is een écht bizar en indrukwekkende show, zowel visueel als onverklaarbare illusies: complete Amerikaanse Cadillac auto wordt op het podium getoverd, mensen uit publiek getoverd en weer terug op het podium, tot een complete ufo van doorsnede van wel 10 meter 🛸 die opeens in de zaal opdoemt en wegvliegt. Ook omdat we zulke topplekken hadden konden we David Copperfield en de show ook letterlijk van dichtbij meemaken, wauw. Onverklaarbare en onnavolgbare cijfer-illusies waar je nog ‘s avonds in bed over nadenkt dat écht niet kan (waar zijn).
    En als ‘grande finale’ een dinosaurus 🦖 van wel 10 meter hoog op het podium uit het niets wordt getoverd en aan het “ happen” is naar het publiek. Z’n kop kwam ook zó dicht boven ons! Een topshow en een topbeleving, een van de gaafste belevenissen die we hebben meegemaakt. Mijn (Stanley) dank is groot dit te hebben ervaren met zn 4ren 🙏🏽.
    Na de show weer lekker de warmte in en foto’s gemaakt van Las Vegas by night. Via de loopbruggen nog even naar hotel Luxor want daar wilden Leda & Stanley nog even heen om herinneringen van 1999 terug te halen. Inmiddels is het rond 24u en hebben nog even wat drinken gehaald 🥂🍺🥤, op onze kamer gekletst en gedronken en toen het bedje in. Een dag om nooit meer te vergeten.