Touren in een Jeep

August 21, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 29 °C

Vandaag hebben we een Jeep gehuurd, een roze!!! Hiermee zijn we het hele eiland over getourd. We zijn om 10:00 vertrokken en hebben eerst in een klein dorpje ontbeten. Hierna zijn we verder gaan rijden en kwamen we aan bij een natuurpark. Hier waren allemaal mooie vogels en heel veel katten. Er zijn overigens heel veel katten op het eiland, het liefst willen we ze allemaal meenemen… Na het bezoek aan het natuurpark zijn we doorgereden naar Paradise Beach. Hier was een prachtig strandje en daar hebben we een paar uurtjes gechild, hier heb ik nog een lekkere massage gehad van welgeteld 4 minuten lang! Na het chillen moesten we gauw door naar Zia. Dit is een klein dorpje in de bergen van Kos waar je de zonsondergang op een indrukwekkende manier kan bekijken. Ik heb dit stuk door de bergen gereden, dat ging goed, tot we bij mijn ‘favoriete’ onderdeel kwamen; parkeren. Ik moest een bocht maken en stond schuin op een helling waardoor we op 5 centimeter na bijna op een auto knalde. We konden niet voor- en niet achteruit. Gelukkig wist Renée nog hoe de hellingproef werkte en hadden Daniëlle en ik genoeg armkracht om de auto tegen te houden. We waren niet de enige met het idee om de zonsondergang in Zia te bekijken, het was nog net niet vechten voor een plekje. Gelukkig was het heel gezellig, we hebben hier nog leuk gekletst met een lieve moeder met twee dochters. Na de zonsondergang hebben we de Jeep weer ingeleverd en zijn we uiteten geweest. Na alle pita en feta hadden we even zin in iets anders en gingen we voor Italiaans. Uiteraard wel afgesloten met een Grieks toetje. Toen we aan het uitbuiken waren dacht Renée een bekende te zien, en ze had gelijk! Veronique een oud collega/ vriendinnetje liep aan de overkant. Super toevallig, ze is in haar eentje op Kos en gaat woensdag met ons mee naar Bodrum. We zijn weer uitgeteld vandaag. Morgen gaan om we om 9:00 op een feestboot langs drie Griekse eilandjes. Tot morgen :)Read more