Niagara Falls.

July 26, 2016 in the United States ⋅ 🌙 22 °C

Vi startede dagen med morgenmad på motellet som i går. Derefter fik vi endnu en gang pakket bilen og satte kurs mod Niagara Falls, en 3 1/2 times køretur. Den gik med musik og planlægning af stoppet i Chicago. Vi var fremme omkring 14. Det var umuligt at finde gratis parkering i området omkring parken og turistkontoret, så vi måtte betale for parkeringen, det var dog ikke så galt, 10 dollar for hele dagen. Så fik vi bilen parkeret og gik til turistkontoret for at finde ud af hvordan vi kom til, hvad vi fandt ud af var 3 vandfald ved siden af hinanden, som udgjorde Niagara Falls. Der var vist max 500 meter til vandfaldet. Vi så første vandfald som var det næst største, fra udsigtsposten, derefter gik vi over en bro et stykke inden vandfaldet og gik til næste udsigtspost. Her var der god udsigt til det mindste og næst største vandfald. Så gik vi videre til tredje udsigts post som gav udsigt til det støsts vandfald, horseshoe fall. Når man stod på udsigtsposten der, blev man meget våd fra den vandsky der stod op når vandfaldet ramte vandet. Vi besluttede os for at tage en bådtur man kunne komme på så vi kunne se vandfaldene fra vand siden også. Så vi gik tilbage mod første udkigspost hvorfra man kunne komme med elevator ned til bredden ved foden af vandfaldene, hvorfra der sejlede både ud hele tiden. Vi fik udleveret et blåt plastik regnslag, det var der god grund til!! 😅 båden havde et øvre og nedre dæk, vi skyndte os op og få en god plads til forografering. Det var sindsygt smukt fra land men mindst lige så smukt fra vand!!! Den sejlede os helt ind i hesteskoen, dog var det svært at se særlig meget helt inde i hullet da vandet fra vandfaldende sprøjtede så det føltes som om det stod ned i stænger med regn. 😅 vi fik dog en del gode billeder uden at få telefoner eller kamera ødelagt af vand. Efter bådturen kunne man gå lidt op ad til en udsigtspost nærmere ved vandet. Efter at have nydt den smukke natur, stod den på aftensmad, vi var sindsygt sultne! 😅 så vi fandt en resturant tæt ved parken, inden vi satte kurs mod hotellet. Der var kun ca. 1/2 time til hotellet fra vandfaldet, på turen stoppede vi og fik handlet lidt små ting, lærer lige så stille at begå mig i trafikken herovre. 😅 da vi nåede til hotellet slappede vi af foran tv'et, jeg fik kigget lidt på værelser i Davis. Tv'et kører og Charlotte er gået død, så nu vil jeg også til at sove, godnat! 😄😴😴Read more