Satellite
Show on map
  • Day 86

    Update fra livet i Davis

    October 8, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 30 °C

    Det går godt, herovre. Skolen er nu for alvor begyndt og i løbet af de næste to uger starter mine interships også op. Jeg tager et kursus om dyre velfærd med to timers forelæsning og to timers diskussion/gruppearbejde hver uge. Jeg tager også et seminar, hvor jeg en time om ugen hører om ny forskning indenfor Animal Science. Jeg tager også to internships, hvor jeg skal fodre kalve, det bliver nok stort set hver dag. Desuden har professoren på det ene internship spurgt om jeg vil være med under hele processen i hans research. Det vil sige at i næste uge skal jeg trænes op til at være i laboratorie og lære hvordan jeg laver prøver så jeg kan tage billeder af dem i et mikroskop. Så kommer også til at have en del laboratorie arbejde, det bliver meget spændene.
    Lige nu indtil jeg starter mine internships er jeg frivillig i malkestalden. Jeg har fire vagter om ugen hvor jeg fodrede kalve, man skal have erfaring i staldene før man kan få lov at få flere mere avancerede internships. Så man starter med at stå for at fodre kalve i grupper af 4-6 mennesker. Vi skal først tjekke kalvene om nogen ser syge ud, derefter går der nogle op og blander mælkeerstatningen og kommer i flasker og spande, mens 2 -3 bliver ved kalvene og skifter vandet de har til rådighed ud og fodrer med en kalveblanding som de også altid har til rådighed. Kalvene fodres med mælken når den er klar og så er der ellers opvask af flasker og spande. I dag havde vi en lidt for tidlig født lille kalv, ham der står for køerne, mener ikke den klarer det, men jeg fik den da til at spise de 2 pints mælk vi havde lavet til den efter 1 times kamp. Det var han ret imponeret over, så man kommer langt med stædighed og tålmodighed! :D

    Lejligheden er super dejlig, meget nyere end hvad jeg er vandt til i Hvidovre. Det begynder så småt at ligne et hjem, mangler lige de sidste ting der skal hænges op på væggene. Jeg har købt en cykel og cykler nu til skole hver dag, der er 10-20 min. til skolen.

    Har mødt nogle andre udvekslingsstuderende jeg har været til nogle arrangementer med i opstartsugen. Der var blandt andet en aften hvor alle nye studerende mødes i deres store idrætshal og man blev introduceret til collegelivet med introduktion til nogle sportshold og cheerleaderne. Vi var også til årets første amerikanske fodbold kamp, heldigvis satter der sig en gruppe amerikanere ved siden af mig, der kunne forklare os reglerne.

    Jeg har også fået en rigtig sød værelseskammerat herfra Californien, hun hedder Jamie og er 22 år gammel. Vi deler lejligheden med to drenge der har hver deres værelse, Ruhao er fra Kina og læser jura, Adam er her fra Californien og læser psykologi. Vi har det heldigvis alle sammen godt sammen. Ruhao bruger en del tid på biblioteket, så ham ser vi ikke meget til, han studerer hele tiden. Adam og Jamie er tit hjemme, dog tager Jamie hjem til hendes familie hver weekend indtil videre.

    Jeg prøver at blive medlem af to kvæggrupper, herovre er stort set alle medlem af en eller anden klub. Prøver også at finde en eller anden form for sportsklub, der kan passe ind i skemaet. Håber på måske at komme til at ride lidt i mens jeg er her også. Der er nok af muligheder for at møde folk og joine grupper.

    Amerikanerne er dog lidt svære at komme ind på livet af, de er ret sat i deres grupper. De har jo alle sammen studeret sammen i fire år nu. Men jeg har ikke givet op endnu, håber grupperne kan gøre det nemmere at finde venner.

    Har endnu ikke fundet en bil, men nu begynder jeg at få lidt bedre tid til at lede efter en og måske finde en hos en privat i stedet for forhandlerne.

    Alt er vel her i Davis, syntes allerede tiden går stærkt, om under 2 uger har jeg første midterm som er en eksamen ud af tre der bestemmer min karakter for Animal welfare kurset.

    Vil prøve at lave opdateringer med 1-2 ugers mellemrum. Håber i nyder læsningen! :)

    P.S. har oprettet denne gruppe på facebook:
    https://www.facebook.com/groups/966588110136411…

    Her vil jeg ligge billeder og videoer op, da jeg her på bloggen kun kan ligge 6 billeder op af gangen og ikke kan ligge videoer op.
    Read more