Satellite
Show on map
  • Day 10

    Lake Como

    July 20, 2022 in Italy ⋅ ☀️ 33 °C

    Vandaag wordt ik wakker in Como!
    Het plan voor vandaag; een tripje naar Bellagio en Varenna

    Na mijzelf klaar gemaakt te hebben pak ik mijn spullen en vertrek om 11:00 richting mijn bestemming.
    Ik wil graag met de ferry richting mijn gewenste bestemming (Bellagio) gaan, ondanks dat dit duurder is dan met de bus vind ik dit het dubbel en dwars waard.
    Ik informeer mij bij het ticket loket en hier wordt mij verteld dat het het beste is om een ferry dagticket voor €25,80 te kopen, dit doe ik dan ook.

    Rondom het ticket loket staat het vol met toeristen wie niet begrijpen welke ferry waar heen gaat en welke ferry je kunt nemen.
    Lang verhaal kort; de eerst volgende ferry gaat om 15:00 en het duurt 2-3 uur om in het stadje te komen. (Momenteel is het al 12:30)

    Ik besluit om naar het busstation te lopen om de bus te nemen. Bustickets zijn €3,40 een enkeltje.

    De busrit in nog enger dan bij papa in de auto zitten. 😉
    De bus rijdt over berg weggetjes en toetert bij elke bocht in de hoop dat wij geen andere auto aanrijden.

    Om 15:00 kom ik aan in Bellagio.
    Opnieuw een typisch Italiaans dorpje.
    Het is een prachtig dorpje, maar na iets meer dan een uur heb ik ook echt wel alles gezien.

    Ik besluit een tweede rondje te lopen en wat te lezen aan het water. Om 18:45 (een bus welke 40 min te laat is!) keer ik weer terug naar Como.
    En opnieuw is dit een verschrikkelijk rit.

    Om 19:30 eet ik pizza, hiervoor betaal ik €7 en voor mijn drankje betaal ik €8,50!!

    Voor de rest van de avond houdt ik het voor gezien.
    Morgen ga ik naar La Spezia/Cinque tere
    Read more