Satellite
Show on map
  • Day 5

    Ontmoeting met Carlos en Julia.

    January 21, North Pacific Ocean ⋅ ⛅ 29 °C

    Tijdens mijn studententijd heb ik Fernando Chaves ontmoet. Een uitwisselingsstudent uit Colombia. Samen met Ietje en Gert zijn we daarna naar Colombia gereisd. Ik ben er een paar maanden gebleven. Onder andere met Fernando in een klein vliegtuigje naar de Pacific gevlogen (vliegen was veiliger dan de boot). Hij had daar een dochter en hij wilde haar bezoeken. Ik heb er een paar foto’s van en ik was benieuwd of dat nu dezelfde plek was als waar we nu zitten. Dan zou ik dat huis nog kunnen opzoeken.

    Maar dat was 35 jaar geleden. Andres kon er niks van maken. Ook Elisabeth, de eigenaresse van de ecolodge waar we nu zitten, herkende het niet.

    Maar tijdens een ochtendwandeling kwamen we Carlos tegen. Hij is vanuit Bogota hier komen wonen en heeft aan de kust een bergtopje kunnen kopen, waar hij inmiddels een groter huis aan het bouwen is.

    En het was raak. Het was volgens hem Tumaco, Narinho or Guapi. Carlos is overigens de buurman van Julia, die de dochter van Elisabeth is. Zij heeft ook een lodge op een prachtige plek, genaamd Nichila. Zijn we ook meteen even kennis mee gaan maken. De familie is goed bezig!

    Na enige tijd zoeken op Google Earth heb ik de identieke trap gevonden! Het is Guapi.
    Read more