BIKANER

July 5, 2017 in India ⋅ ⛅ 37 °C

Bikaner és una de les ciutats menys conegudes de Rajasthan, tot i que té molt de patrimoni i temples. A les 7 ens llevem i esmorzem a la mateixa sala on vam sopar. A uns 30 km de Bikaner es troba el temple de les rates. Diu la llegenda que una noia es va suicidar per salvar la vida d'un nen i llavors es va reencarnar en rata. És per això que consideren les rates com a déus. Per sort, ens deixen entrar amb una mena de funda pels peus. El temple té 20000 rates vivint i només dues de blanques. Diuen que si en veus una de blanca tindràs sort. Les rates són alimentades i cuidades per la gent, i fins i tot es fan celebracions i casaments en aquest temple. El joan i la mami surten de seguida perquè no els fa gràcia, i els altres es queden una estona més, fan fotos, donen una volta d'esquerra a dreta per una sala estreta tot tocant la campaneta per donar bona sort i fins i tot veuen dos nuvis celebrant l'esdeveniment.
    Després visitem un fort construït amb sorra vermella anomenat Junagarh. Té moltes habitacions i raconets, també veiem els vehicles de transport d'aquella època i ens recorda bastant el nostre hotel.
    Al centre de Bikaner ens espera un guia que parla l'espanyol i ens ensenya els carrers de la ciutat, les diverses botigues petites i un mercat de fruita i verdura on comprem plàtans i mangos. Aquesta visita la fem amb tuc tuc i a peu sota un sol a ple migdia. També veiem una església molt colorida i ens aturem a un lloc de dolços. Finalment, visitem un lloc de comerç just que fan teles.
    De tornada a l'hotel ens refresquem a la piscina i dinem plàtans, patates i dolços. Cap a la tarda anem a veure un lloc on fan pintures en miniatures. Primer ens ensenyen com pinten i les diverses tècniques i després acabem comprant quadres per tothom!
    Sopem a un restaurant que ens ha recomanat el guia, sols, a bon preu i molt bo.