ÍNDIA

July 2017
Fent els somnis realitat. 2017. Read more

UDAIPUR-PUSHKAR

July 11, 2017 in India ⋅ ⛅ 27 °C

Ens aixequem a les 7 del matí esmorzem molt a l'hotelito de maharaja a Udaipur i de camí a Pushkar ens desviem a Chittorgarh, a l'est d'Udaipur. L'antiga capital Rajasthan, on hi ha el tercer fort més gran de l'Àsia. Aquest fort està en ruïnes i trobem un guia d'una altra agència de viatges anomenada Àmbar, que van amb guia. A naltros ens ofereixen guia però nosaltres els refusem. No hi ha cartells en anglès ni cap explicació i veiem unes bones vistes de la enorme ciutat pintada a parts de color blau. Ens perdem als lavabos i no tornem a entrar al fort. Quan sortim del lavabo ens trobem el xofer i l'acompanyant esperant-nos a la porta dient-nos que entre els monuments i temples anem amb el minibus. Visitem temples jainistes i veiem els ninotets blancs, anomenats Thirtankaras. Aquests temples són menys turístics i això s'agraeix. També visitem un lloc on hi ha una torre de nou pisos i hi han micos pel camí.
    Al costat hi havien temples molt macos, molt macos, molt macos decorats amb leds. Finalment no tornem a visitar el fort i marxem amb cotxe cap a Pushkar.
    Ens hem desviat bastant i hem de fer 250km.
    Pel camí passem per les muntanyes i veiem molts animals i adibassis, gent que viu a les muntanyes i de tant en quant dormim una miqueta.
    La mar està tocada i dorm molt. A l'arribar a Pushkar veiem el llac i l'hotel i la Mar i la mami es queden a l'habitació dormint i cuidant a la malalta. Els chicos se'n van a la piscina de l'hotel a 1km de distància amb una notita d'aquest hotel a l'altre.
    Estem sols en tots els hotels, els chicos de camí veiem l'ambient mig-turistic de Pushkar. Tornem a l'hotel i decidim sortir al llac sagrat per prendre l'aire i més tard sopar a l'hotel, sembla que el menjar estigui portat d'un altre lloc i embolicat amb paper de plata. Estem sols i arriba la brisa del llac sagrat, un sopar tranquil que acabem amb una tertúlia als sofàs de la terrasseta de l'habitació. Parlant de viatjar i d'educació. A la mar li queda una nit de recuperació de la malaltia.

PUSHKAR

July 12, 2017 in India

Com que la Mar està malalta, el despertador sona més tard que del normal a les 8:30. Ens serveixen un esmorzar majestuós amb galetes, fruita, pancakes, samosas, sucs i de tot. Cap a les 10 sortim a donar un tomb pel costat del llac artificial i anem veient els diversos ghats, petits temples dedicats a diferents déus. Com que és un lloc sagrat, és normal la presència de vaques, micos, gossos i sobretot coloms. I com que fan treure les sabates, anen trepitjant el terra amb les caques. Tot molt agradable. Després ens posem per un dels carrers interiors i anem resseguint el llac veient les botigues. Comprem samarretes pel Joan i el papi i un mocador de seda per l'avi. Al migdia parem a dinar al restaurant Out of the Blue, recomanat per la guia. Després de dinar visitem el Brama temple i anem a una joiera amb la intenció de fer un curs de joies però acabem comprant arrecades i anells per tothom. Després tornem a l'hotel a descansar, i una hora després tornem a sortir a veure les cerimònies de cada templet. Sopem al restaurant del costat de l'hotel mentre parlem de religió.Read more

PUSHKAR-JAIPUR

July 13, 2017 in India

Ens aixequem d'hora i enfilem camí cap a Jaipur. Arribem cap a les 11:30h del matí i el Kamal ens proposa anar a muntar un elefant a prop de la ciutat. Arribem a un descampat amb 3 elefants femenins i diversos noies esperant-nos. Ens introdueixen en el món dels elefants asiàtics i tot i la pasta que val, l'Oriol i la Mar s'animen a fer una volta. El Joan, la mami i el papi s'ho miren i en fan moltes fotografies. Finalment, alimentem la Sofia amb tota una bandeja de plàtans. A la furgoneta de camí a l'hotel, dinem patates, pa, plàtans i galetes.

Anem cap a l'hotel Shapurah House on ens reben amb tovalloletes fredes, un collaret de flors taronges i ens marquen amb el punt vermell al front. Ens refresquem a la piscina i després agafem un tuc tuc des de l'hotel que ens porta a fer un tomb pel centre. Primer visitem el bazaar i passegem pel carrer sols mentre ens segueix el conductor i després visitem una botiga de joies i una de tèxtils. En les dues no ens acaba de convèncer res degut als alts preus però el Joan s'anima a fer-se una camisa a mida amb una tela blava i groga. Mentre estem a la botiga ens truca el Kamal perquè s'ha confós d'hora i hem d'anar corrents a l'hotel amb el tuc tuc per fer el curs de cuina. Durant aquest camí ens para dos cops la policia perquè no podem anar 5 en un sol vehicle i el José ha de pagar 100 rupies. El xou és increïble i la manera com s'ho fan per guanyar-se la vida ens fa riure molt. Aquest passeig de dues hores ha estat el contacte més proper que hem tingut amb els locals.

El curs de cuina el fem a casa d'uns indis i ens trobem la família que viu a València amb dues filles un altre cop. Preparem unes llenties, una verdura i formatge amb espinacs. Per acompanyar també fem arròs i dos tipus de Chapatti. Ens decepciona una mica ja que som molta gent en una cuina molt petita, i les receptes ja estan mig preparades i tampoc podem ajudar massa. Tot i això, estem ben atents les dues hores que estem dins la cuina suant gota a gota. Sopem els nens i els pares en taules diferents i ens ho passem molt bé.. O no! El menjar està molt bo però tot té el mateix gust... Sobretot les llenties que cauen sobre la roba del papi!

Quan arribem a l'hotel ens reben amb un espectacle de titelles on representen diversos cantants famosos i acabem comprant un titella pel Guillem. Dia bastant intens però molt divertit.

JAIPUR

July 14, 2017 in India ⋅ ⛅ 32 °C

Quedem a les 8:30 del matí i anem a veure la Pink City. Passem 5min observant la façana de color rosada i veiem dos nois tocant la flauta perquè surti la cobra. Després anem cap al Amber Fort, i pugem amb Jeep a dalt. Agafem un guia de parla espanyola que és sacerdot i ens dóna una visita molt xula i aprenem moltes coses. Trobem molts turistes espanyols joves. Després ens porten a visitar un palau però decidim que és millor anar a veure altres coses. És per això que primer visitem un museu astronòmic i després un Isarlat molt alt. El pugem fins a dalt de tot i podem observar tota la ciutat.

Quan hem acabat la ruta turística per la ciutat, anem a dinar a un Niro's, el restaurant guanyador del 2017. Gaudim del menjar i sobretot dels Stuffed Kolchas.

Després de pensar durant tot el dinar quin seria el plan de la tarda, decidim quedar-nos a l'hotel descansant. Els papis aprofiten per fer-se un massatge i els nens es banyen a la piscina. Cap a les 7 de la tarda, arranca un xàfec de 10min que deixa la ciutat inundada i paralitzada. Just quan sortim de l'hotel per anar a sopar, la pluja ha parat i tothom ha sortit al carrer. Ens dirigim al segon millor restaurant xinès de Jaipur, dintre de l'hotel de Holiday Inn. Durant el sopar parlem sobre la feina del conductor i l'acompanyant i intentem veure altres interpretacions per entendre quanta propina els haurem de donar al final del viatge. De tornada a l'hotel ens sorprèn la normalitat del carrer després del gran xàfec. No veiem quasi cap toll. La camisa del Joan ja ha arribat a l'hotel i li queda molt bé. Preparem les maletes i estem una estona a l'habitació abans d'anar a dormir.

JAIPUR-AGRA

July 15, 2017 in India ⋅ ⛅ 34 °C

AGRA-VARANASI

July 16, 2017 in India

Ens aixequem a les 5 i mitja del matí i pugem a la furgoneta. L'edifici es troba molt a prop de l'hotel. Baixem per comprar les entrades i ens donen aigua i una funda per recobrir les sabates. Agafem un bus elèctric, que té d'elèctric el que nosaltres de monjos. Després de passar el control de tickets i armes separats en dues files segons el sexe, passegem un camí ple de botigues a banda i banda totes tancades. Entrem a un pati on veiem una mesquita amb arena vermella i seguidament trobem el pati que presenta el Taj Mahal. És un edifici immens amb unes cúpules impressionants. Des de lluny i tal com havíem llegit s'aprecia que les columnes estan una mica inclinades cap a dins. La humitat ens visita des del primer moment. Fem diverses fotos des del antic canal que decorava el jardí i després entrem. L'interior està mig engabiat i no hi passa la llum. Quan sortim a fora necessitem asseure'ns al terra per recuperar les formes i prendre l'aire. Tot descansant observem el color rosat que presumeix la meravella, degut al sol.

La gent està molt xafada per la calor, com per exemple un home segurament americà que porta tota la roba xopada i amb cara de pomes agres. Acabem de visitar els monuments de la vora amb molta calor al damunt, desfem el camí ple de botigues ara obertes i esquivant els seus venedors i pugem a la furgoneta. Anem a l'hotel a recuperar-nos a la piscina, esmorzem com uns reis i tanquem les maletes. A les 10 sortim cap al fort d'Agra, el més gran de la Índia. Sincerament no veiem res d'especial, però donem una volta pels palauets. També ens asseiem per descansar i ens anem aturant a les obertures on hi passa l'aire. Esgotats i morts de calor, necessitem anar a un lloc tancat amb aire acondicionat. Ens prenem un cafè i al cap d'una hora sortim a donar un tomb per les botigues que hi ha a la vora. Ens rifem i comprem a Levis, a una botiga de roba, coses pels nens. Finalment també comprem unes arrecades i aconseguim el póster que tenen penjat a la botiga per distreure els mals éssers. Finalment, cap a les 4 tornem a la furgoneta i anem cap a l'estació de tren a una hora lluny. Esperem una estona llarga a fora i ens entretenim mirant els micos, i anem a donar un tomb pel poble petit de Tundla. Tothom se'ns queda mirant com extraterrestres així que tornem ràpidament a la furgoneta. A les 8 agafem el tren, amb l'ajuda d'uns maleters que ens pugen les maletes al lloc i ens quedem reservant lloc a classe A. El papi dorm a una cabina separada de la família, amb gent Índia pija, naltros anem a la millor classe del tren, i tenim cabines que separen lliteres de 2 en 2. Comprem unes safates de menjar, prou bones i ens fiquem a dormir. A mitja nit, el papi truca a cops la porta perquè no pot dormir. Els que no havíem estat a un tren nocturn, sen's fa estrany, però com que portem dies dormint poc, acabem caient. Ara sí, a descansar.

VARANASI

July 17, 2017 in India ⋅ ⛅ 36 °C

Ens aixequem a les 4 del matí per estar atents i no perdre la nostra parada. Anem fent torns per mirar per la finestreta, ja que no hi ha cap revisor despert. Al cap de 2h arribem finalment a Varanasi. Amb un furgoneta ens porten fins a l'hotel, on fem el check-in (dormim una estona?). El nostre guia, un home gran i que parla tallant les frases, ens fa una visita pels temples budistes de Varanasi, acabem saturats de tant temple i calor. Dinem (a on?) i a la tarda entrem a la part densa de Varanasi i anem al temple rosa. Quan acabem fem una passejada pels ghats de Varanasi, s'assembla molt a Jaipur, però a Varanasi ens trobem a molts més seguidors, ja que és un dels pilars de l'hinduisme.

Més tard, el guia ens porta cap als crematoris, ens explica que hi han 3 crematoris, 2 amb llenya i un elèctric. I ens porta al crematori de llenya més famós.

Després tornem als ghats més famosos i esperem a la cerimònia de llums dels Hare Krishna. Embadal·lits mirem aquest ritual, com si un home del desert anés al Camp Nou a veure com molta gent està tan apassionada per aquell món.

Es fa fosc, a la tornada ens trobem amb vagabunds en condicions molt dures, sense extremitats i demanant diners picant amb el bol a la boca al terra o amb ferides obertes en aquell lloc tan antihigiènic. Aquella tornada sen's quedarà marcada a tots. Ens n'adonem que durant aquest viatge ens hem anat acostumant a cultures indíes, però si haguéssim arribat a Varanasi com a primera destinació, no hauria estat tant fàcil la adaptació.

Nit a Varanasi.

VARANASI

July 18, 2017 in India ⋅ ⛅ 36 °C

La Mar està malalta, el papi es queda amb ella.

La mami, l'uri i el joan s'aixequen aviat per anar a donar una volta amb barca pel riu Ganges a l'alba. El guia ens explica més sobre el riu Ganges, la seva gent i les seves llegendes. Posem flors amb espelmes al riu, com a ofrenes, la família Maller Roig estarem protegits per aquest viatge. Una de les maneres més boniques d'acabar el viatge, veient com es posa el sol sobre el riu.
    Al vespre nit agafem l'avió per tornar a Delhi.

TORNADA

July 19, 2017 in India ⋅ ⛅ 36 °C

Arribem de matinada al mateix hotel del principi del viatge on també dormim només unes hores. L'habitació dels nens fa molta pudor a peus, i els homes de la neteja venen a posar perfum. Quan ens disposem a descansar, no sabem si és pitjor amb aquesta barreja d'olors o amb la de peus. Quan ens aixequem a mitja nit per marxar a l'aeroport, el papi es troba molt malament de la panxa. Els de l'hotel ens preparen un esmorzar pícnic i ens retrobem amb els nostres guia i conductor. Com que durant el viatge no hem estat massa d'acord amb l'organització, com a recompensa ens donen un detallet a cadascú. Agafem el vol fins a Istanbul on només hem de fer 2h d'escala i ja tornem a Barcelona. De tornada a Cambrils amb cotxe, les carreteres ens semblen ordenades, llises i sobretot molt silencioses. La gent condueix amb intermitents a una velocitat constant i el més estrany de tot és que no se'ns creuen animals.
    Quan arribem al xalet mengem una mica, ens banyem a la piscina i anem a dormir molt d'hora perquè estem molt cansats.

Podem assegurar que serà un viatge que recordarem tota la vida.

AGRAÏMENTS

July 19, 2017 in India ⋅ ⛅ 36 °C

Mami, estem molt contents que perfi hagis pogut fer realitat el teu somni des que eres ben petita i que ens hagis triat a tots nosaltres per acompanyar-te en aquesta aventura. Ha estat un viatge fantàstic, on hem entès una mica més la cultura índia, les seves religions i hem pogut conèixer gent de tota mena.
    Moltes gràcies per donar-nos aquesta oportunitat. Mar.

La cobra Índia sempre serà recordada, gràcies per deixar-nos acompanyar-te on els teus desitjos et porten. Veure el món i la injusta realitat ens ha obert els ulls. Joan.

Mami, el 2017 ha sigut l'any de complir el somni de la teva vida. Desprès de 52 anys has fet la teva ilusió realitat, i tot i que ha estat diferent del que ens pensàvem, has pogut veure com es tot allò que havies anhelat durant anys. Gràcies per compartir aquests moments tant importants amb nosaltres! T'estimem! Oriol.

Cris, guaita si costa cumplir un somni. Que si la feina, que si els nens, que si els diners, que si les vacances, sempre passava alguna cosa pel davant. Finalment el 2017 ha estat el teu any, l'any del viatge a l'India. Desitjo que el proper somni el realitzis sense tantes dificultats, i més aviat. En qualsevol cas, ha estat un gran viatge, que cal recordar per entendre la vida que ens toca viure. Jaume.