January - March 2015

Santiago flyplass

March 7, 2015 in Chile ⋅ 🌙 13 °C

Hehe da er det bare å vente i 8 timer før flyet mitt går videre til Sao Paulo så til Rio ? har funnet meg en god plass å sitte/ligge. Er mange andre som ligger i soveposeene sine og sover, jeg klarer det ikke, er for mye lyder og klarer ikke å sove når folk går forbi helle tiden så sovingen sparer jeg til flyturen ? men kjenner jeg er kjempe sliten og trøtt, så disse 3 -4 dager med reise kommer til å bli slitsomme ?Read more

Iquique flyplass

March 6, 2015 in Chile ⋅ ☀️ 22 °C

Da var det en liten mellom landing i Iquique, da jeg var på vei ut av flyet så fikk jeg sett litt av Iquique og fikk sånn varm følelse. Var deilig å være i chilensk jord igjen selvom det bare var for en liten stund og det bare var på flyplassen.

La paz flyplass

March 6, 2015 in Bolivia ⋅ ⛅ 11 °C

I dag våknet jeg uthvilt men kjenner kroppen er sliten ennå, spesielt beina ? fortsatt vondt veldig vondt ? etter å ha spist litt ble det å pakke de siste tingene jeg hadde. Så dro vi inn til byen for å spise "salteña" ? Nam nam var det, det ligner litt på empanadas bare at flyet er litt anderledes. Etter det tok dro vi litt rundt får å kjøpe det siste jeg trengte. Tidligere fikk jeg vite at det skule være en streit/ protest fra mini bussene. Det ville føre til at fra byen opp til flyplassen ville være stengt. Eneste måten å komme seg dit var å ta taxi til "peaje" så gå i 30 min til flyplassen. Heldigvis da vi kom til "peaje" så hadde protesten stoppet og veiene var åpnet igjen ? lykke tenkte jeg siden jeg er så og si litt lei av å gå med en sekk som er litt tung ? spiste middag med Lupe på flyplassen og så var det på tide å si farvel ? min tid her i Bolivia er slutt for denne gang. Har hat det utrolig kjekt og har kost meg masse. Og en super stor takk til lupe som tokk meg i mot og passet sånn på. Er evig takknemlig og vet ikke hva jeg hadde gjort uten henne ❤ hun er som er reserve mor og var bare helt fantastisk å være med, så tusen takk ? du har gjort denne turen uforglemmelig. Bolivia er garantert en plass jeg kommer til å besøke igjen ❤
    Neste stopp er Iquique, santiago, sao paulo og til slutt Rio. Hehe vet hvor idiotisk ruten er men var det billigste jeg fant ?

Cuzco flyplass

March 5, 2015 in Peru ⋅ ☁️ 8 °C

Her sitter jeg ennå og venter, flyet skule egentlig gå Kl 7:45 men er forsinket med en time, (var det som først ble sagt) men nå så får jeg vite at vi må vente ennå lenger. Ingen som vet når flyet vil gå så dette kommer til å bli en lang dag ?

Farvel Cuzco og beste reise venn

March 5, 2015 in Peru ⋅ ⛅ 7 °C

Da var det på tide å ta fly videre til La paz og si farvel til Maria Elena. Det har vært en utrolig og uforglemmelig tur jeg har hat med henne, er absolutt en tur jeg aldri vil glemme ?var kjempe trist å måte si hade men vet at hun vil klare seg og kommer til å oppleve nye og spennende ting. Ønsker deg fortsatt en super fin reise ? pass godt på deg selv og kom fort hjem igjen slik at vi kan planlegge vår neste eventyr ?Read more

Machu Picchu

March 4, 2015 in Peru ⋅ 🌙 25 °C

Endelig var dagen her, våknet Kl 4 får å så spise frokost. Vi måte være på busstoppet til Kl 5, bussen gikk Kl halv 6. Buss turen tokk bare 25 min fra "Aguas Caliente" eller "Machu Picchu landsby" til Machu Picchu. Hehe planene var egentlig å gå opp som ville ta oss 1 og halv time men siden det fortsatt var mørkt ute og det hadde regnet på natten så ville vi ikke gå. Men vi var flinke og gikk ned istede ?. Da vi var kommet frem så møte vi guiden vår Migel, han fortalte om plassen og viste oss rundt. Det jeg ikke viste var at ordet "Machu"- betyr gammel og "Picchu" betyr fjell. Så da vet dere det for de som ikke viste det. Anbefales å dra til "Machu Picchu", det var nydelig og virkelig en opplevelse. Beste jeg har gjort på denne turen ?. Vi ble der i 6 timer før vi begynte vi å gå nedover.Read more

Fra hidroeléctrica til Machu Picchu

March 3, 2015 in Peru ⋅ ⛅ 11 °C

Etter vi var endelig ferdig med slipline ble vi kjørt bort til "", på denne plassen spiste vi lunsj. Etter lunsjen begynte vi å gå til Machu Picchu by. Dette tokk 3 timer og vi gikk langs tog veien. Utrolig fint utsikt og dette har vært det beste så langt. Da vi var fremme så ble vi vist til hotellet vi skule være på i natt. Utrolig luksus å havne på hotell.Read more

Zipline

March 3, 2015 in Peru ⋅ ⛅ 11 °C

I dag våknet vi Kl halv 7, koken kom igjen med varm Coca te til oss. Hadde en halv time til å pakke og våkne før frokost. Kl 8 ble vi hentet for å gå og gjøre slipline. Dette er noe av det sykeste og skumleste jeg har gjort. Denne slipline er Sør Amerikas største. Vi gjorde 6 sånne zlipline og for å være ærlig så klarte jeg ikke å nyte det. Det er utrolig høyt og jeg har høyde skrekk. Angrer absolutt ikke på at jeg gjorde det men vil aldri gjøre det igjen ? av de to timene det varte så klart jeg kanskje å nyte det i 5-10 min. Er hvertfall et skritt nærmere til å overvinne høydeskrekken.Read more

Gå til neste camping plass

March 2, 2015 in Peru ⋅ ⛅ 21 °C

Kl 5 ble vi vekket av kokken som hadde klar Coca te til oss, utrolig snilt. Vi hadde da en halv time på oss til å våkne og pakke før frokost. Natten gikk ganske greit, soveposen var varme og frøs ikke. Men vi hadde på oss det meste vi hadde med, til og med lue får å ikke fryse. Så det gikk ganske greit. Etter å ha spist frokost så gjorde vi oss klar til å gå. Gå turen i dag var 7 timer totalt. 3 timer nedover og 4 timer å gå langs autipist. Nedover så gikk det veldig greit, utsikten vi hadde var nydelig. Da vi begynte å gå langs autopista så gikk det veldig bra i begynnelsen, vi gikk i en god tempo med de to siste timene så slit jeg veldig. For 10 år siden så skadet jeg venstre kneet og etter det så har den aldri blit helt frisk igjen. Så etter å ha gått i 5 timer så begynte kneet å gjøre vondt. Vi klarte begge å komme oss dit vi skule men vi slet oss gjennom det og for det så er jeg super stolt av oss. Da vi var endelig fremme så fikk vi middag, etter å ha spist så klarte jeg så vidt å gå. Siden beina ikke er vandt til å gå så langt så stivnet musklene seg, og selvfølgelig min egen feil som ikke tøyde ut da vi var fremme. Men etter maten så ble vi kjørt bort til "aguas terminales" (basseng med varmt vann)som lå i " Santa Teresa". Dette var utrolig deilig og ikke minst så hjalp det veldig for musklene våre. Vi følte oss så mye bedre og her ble vi i to timer ? sinsykt deilig. Da vi var ferdig ble vi kjørt til vår andre camping plass " ". Det spiste vi middag, kjempe godt. Og la oss Kl 9 ? hehe, er slitsomt å gå helle dagen.Read more

"Caserío Wayramachay"

March 1, 2015 in Peru ⋅ ⛅ 6 °C

Fra toppen av "Abra salkantay" til første camping plass, var det å gå tre timer nedover, her brukte vi 2 og en halv time. Selve turen nedover var luksus for min del, jeg likte dette mye bedre en å gå oppover ?. Her ble det ingen pause stopp men vi kunne gå i den tempoet vi vile. Da vi var fremme på plassen vi skule campe "Caserío Wayramachay" følte jeg meg ikke så bra så da var det bare å ta seg en høyde tablett og ibux. Vi la oss for å slappe av i en times tid. Da vi våknet så var det middag, og kokken vi har er super flink til å lage mat. Etter maten så var Kl blitt 8 og var da meg og Maria gikk å la oss ? vi var døds sliten og trøtt og trengte søvnen siden vi måte opp Kl 5.Read more