Zo langzaam beginnen we erin te komen.

October 20, 2016 in Nepal ⋅ ☀️ 24 °C

Dag 8, de derde werkdag.
    Nog voor het ontbijt worden we door 2 van de jongens gevraagd of we kunnen helpen met huiswerk. Waarom dat nu eerst naar boven komt en niet gisteren?? ;0) Geen Engels deze keer, maar rekenen, optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen. Hm… hoe ging die methode ook weer met delen? Is ook alweer zooo lang geleden… ,0) Maar we krijgen het voor elkaar.
    Na het ontbijt dezelfde afloop en inderdaad, deze keer zijn de dames ietwat eerder klaar, besluiten heel de weg mee te lopen en redden het net om op tijd op onze school te zijn. Vandaag staan richtingen op het programma en daarvoor tekenen we eerst een plattegrond op het bord. We vragen ze hoe men van A naar B komt en dat moeten ze weer opschrijven. Dat loopt redelijk goed, ook al zijn er natuurlijk altijd een paar die overschrijven van elkaar. De schriften worden nu ook al aan ons gegeven om na te kijken, dus we boeken vooruitgang. Het uur is snel voorbij en ze bleven vandaag allemaal redelijk goed bij de les. We gaan nu eerst een paar inkopen doen, plakband (om de zelfgemaakte vliegers van de jongens te repareren), prittstift voor het knutselen en dan voor ons wasknijpers en waspoeder (geen wasmachine dus handwas!), wit toastbrood (het enigste brood wat ze hier hebben blijkbaar), een potje jam vinden we zelfs en oploskoffie. Zo kunnen we ´s middags ook eens iets anders eten dan rijst met… Op de terugweg kopen we ook nog bananen voor allemaal.
    ´s Avonds worden dan eerst de vliegers weer gerepareerd, we hebben wat balonnen meegenomen wat altijd een succes is en waarmee we deze avond lang op de binnenplaats spelen. En de bananen verdwenen als sneeuw voor de zon ;D Wat Jana niet weet, ik heb enkele van de meiden aangesproken en verteld dat ze morgen jarig is. Ik heb een paar spulletjes meegenomen, en ze gaan er gelijk mee aan de slag om ze morgen te verrassen.