Afficher sur la carte
  • Jour 18

Weer terug aan de slag

26 octobre 2016, Népal ⋅ ⛅ 24 °C

Vandaag weer terug in het normale ritme. Dal Bhat ontbijt, maar deze keer met bloemkool-curry als groente. Zodra de kids weer allemaal naar school zijn, gaan wij ook weer naar onze. Thema van vandaag, conversaties. Deze keer moeten de leerlingen met zijn tweeen een conversatie uitwerken. We hebben 4 thema´s, en elk paar krijgt er eentje toegewezen [zo is het ook moeilijker om af te kijke ;)]. Zodra ze klaar zijn, moet het voor de klas voorgedragen worden. Je ziet dat sommigen echt hun best doen er iets van te maken terwijl anderen het wel geloven. Bij sommigen helpen we een beetje en geven een paar punten voor hou vast. Dan is het zover en moeten ze voor de klas… De meisjes zijn nog steeds erg schuchter, spreken ontzettend zacht en draaien zich van de klas af, echter het grootste probleem is dat de rest van de leerlingen niet luistert maar kletst… We moeten elke keer weer om aandacht vragen… „Attention… please listen!“ maar het brengt allemaal niet veel. Het is ontzettend vermoeiend vandaag… een kop als een ketel… Om bij te komen gaan we eerst maar even een blokje om en kopen mandarijnen voor onze kids. We geven ze graag extraatjes en zeker dingen die ze normaal gezien niet of nauwelijks krijgen.
    We steken weer over van ons huis naar de kids, en nemen een kleurboek mee voor de kleintjes. Waar we niet mee gerekend hadden is dat alle jongens, zelfs de grootste, erbij komen zitten en willen kleuren, een prachtig gezicht :)
    Uma is opgewonden deze middag, want haar zoon en dochter zijn weer in aantocht. Die waren een paar weken geleden samen met haar naar de familie op het platteland gegaan, en nog wat langer gebleven. En ja hoor, kort voor het eten komen ze inderdaad aan. We worden door beiden hartelijk begroet. Ze zijn beide volwassen en wonen in de buurt. De dochter is getrouwd en heeft haar kleine dochtertje van 5 ½ bij zich. We zijn blij dat ze zo goed Engels spreken, dan kunnen we de komende dagen ook eens een paar vragen stellen. We krijgen thee en moeten een of andere zoetigheid proberen. Kort daarna wordt voor ons alleen ook nog een soepje gemaakt… oh jee… en straks ook nog normaal eten?! We besluiten de mandarijnen maar tot morgenochtend te bewaren. Deze keer eten we niet met de kids mee, maar moeten we wachten tot ze klaar zijn, want we moeten met de familie samen eten vandaag.
    Na het eten steken we ons hoofd nog even op de jongenskamer binnen. Een paar zijn nog steeds bezig met kleuren [dat wordt een meesterwerk ;0)] en van degene die klaar zijn, hangen we het op aan de (kale) muur. Bij de meiden horen we muziek… Die oefenen met de 2 oudste jongens (!) een dans, die ze op de aankomende feestdagen willen opvoeren. Applaus, want dat ziet er al super uit :0)
    En savoir plus