Christchurch

April 17, 2017 in New Zealand ⋅ ☁️ 13 °C

Een grijze dag. We hebben niet veel gepland… We schrijven en posten. ‘s Avonds willen we een hapje gaan eten, maar veel is nog gesloten vanwege pasen. We belanden in een soort cafe (niet waar ze bier verkopen zoals in Nederland, maar koffie zoals in Duitsland). Cafe’s zijn er hier ontzettend veel. Klein, groot, alleen met koffie of met een kleinigheid erbij (Nr. 1 zijn de Muffins, maar ook lemon/custard of hartige Pie’s). In vele van de cafe’s wordt de koffie ook nog zelf geroosterd, vooral hier in Christchurch. De Kiwi’s vinden zelf dat je in Nieuw-Zeeland de beste koffie van de wereld kan drinken :0) Maar in het cafe waar we beland zijn is het een beetje anders. Niet alleen omdat de toiletten zich achter een boekenkast schuifdeur bevinden en je tafelwater uit een oude naaimaschine kan tappen. Nee, hier lopen doorzichtige buizen langs het plafond en langs de tafels. Het is ons niet gelijk duidelijk waarvoor deze buizen zijn, maar dat duurt niet lang. We bestellen ons eten en de juffrouw laat ons weten dat het door ‚die‘ buis zal komen… geen briefpost maar ‚buispost‘ dus, spannend! : ) En inderdaad, na niet al te lange tijd komt wat door de buis geschoten. We openen onze ‚Tube‘ en er komen 3 mini burger te voorschijn, grappg ;0) Maar de andere dingen, die we uit de vitrine nog besteld hebben, smaken toch lekkerder ;)Read more