9-7 Sipan rustdag

July 9, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 24 °C

's Morgens het museum. Bijna alles ook in het Engels en de film is engels ondertiteld. Fijn, al ben ik nu al de naam kwijt van de cultuur waar het over ging (Mochica, stond op een foto). Een man-made pyramide, die nu helemaal geërodeerd is, en veel graven in een bouwwerk, plus alle mooie voorwerpen die meegegeven waren. De lunch bestaat uit macaronie omdat we geen brood hebben, mét vos! Daarna de pyramide en de tombes zelf. Indrukwekkend. Op de terugweg alvast oorbellen gescored! Daarna luieren bij de tent, het is hier heerlijk rustig, ondanks best wat bezoekers. En veel vogels, die vooral goed te horen zijn. Ondanks "winter" ('s middags is de zon weer doorgekomen, dus ik zit in de schaduw) alle bomen vol in blad. Toch leuk, het determineren lukt toch slecht.
    Avondeten is een happening: restaurant wat we wilden is dicht (oh bedoelde hij dat met "op reis"), we kopen een blikje vis voor bij de toastjes. Zijn we weer bij de ingang van het museum, fietst er iemand langs met een grote mand. Ik zeg voor de gein: die komt broodjes brengen. Die man ziet mij naar de mand kijken, komt terug: broodjes!
    We doen lekker dat kleine paprikaatje door de tonijn, alleen dat blijkt de heetste peper van de hele aardbol te zijn. Jemig.
    Op weg naar bed 2 holenuilen. Wauw.