20-8 Cajamarca

August 20, 2018 in Peru ⋅ 🌙 10 °C

Om kwart voor zes wordt ik wakker van gepraat. Er brandt al een vuurtje. Even later luid gekrijs van het gisteren aangekomen varken. Dat duurt maar heel even. Einde varken.
    Om kwart voor tien zitten wij weer in het "park". De combi komt keurig om 10.50. Omdat wij zo veel zooi hebben vertrekt hij om 11.05. Vlak voordat we instappen wordt ik in mijn lip gestoken. Wordt het toch een dikke-lippen-bus.
    Bloedstollende tocht over een 1-persoons weg, super steile afgronden, geen vangrail, wel tegenliggers. Ze zijn het gelukkig gewend en het is niet super druk. In Celendin moeten we helaas overstappen, maar de bus gaat redelijk snel weer door. We worden keurig op de pas er weer uit gezet. We fietsen pas om kwart voor drie. Minder specta aan deze kant, maar een hoogvlakte is ook leuk. Veel mensen met grote witte hoeden en vrouwen in klederdracht. Sommige lopen te spinnen. Ik was lekker naar beneden aan het racen (de weg is hier weer goed, en tweebaans) dus geen foto. Stom.
    We moeten nog een stukje klimmen en een heel stuk vlak. Laatste stuk gelukkig weer naar beneden, we zijn om kwart over vijf bij de Baños del Inca. Hoeven we niet weer naar terug. Hostel zoeken heeft wat voeten in de aarde, zodat we pas met donker aankomen. Wel leuk, met een binnentuin. In de koffiebar treffen we Pim, de Nederlandse eigenaar van Heladeria Holanda. We worden uitgenodigd. Leuk.