Satellite
Show on map
  • Day 46

    21-8 Cajamarca: ijsfabriek en citytour

    August 21, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 17 °C

    We lopen na het ontbijt met ons kleine wasje (bijna al onze kleren) op zoek naar een lavanderia, Pim tegen het lijf. "Loop maar mee, mijn auto staat bij de lavanderia voor de deur, kunnen jullie meteen mee naar de fabriek als je wilt". Top natuurlijk.
    Leuk hoor, uitleg over ijsmaken, over de doven die hij in dienst heeft, de stichting voor educatie van doven, Venezolanen. Bere interessant allemaal. Foto van de fabriek mag niet op internet.
    Om 12 uur zijn we weer "thuis". We gaan op zoek naar een city tour voor vanmiddag en een tour naar het indianendorp morgen. Dat laatste lukt niet, gaan we nu naar Cumbaya of zoiets. City tour "met goed Engels sprekende gids" lukt wel. Van 4 tot 7. Omdat we in Cuenca alles met de bus deden, hadden we dat plaatje weer in ons hoofd. Stom. Hier nog geen bus gezien.
    Ik versta de naam van onze gids tot 3 keer toe al niet. Carlos met een extra lettergreep. We lopen van kerk naar museum, worstelend om van Engels met vervoegingen van bijwoorden, b ipv v, klemtonen verkeerd etc, nog iets begrijpelijks te maken. Om 5 uur kijk ik op mijn horloge en denk: "oh help, we moeten nog 2 uur."
    Zegt de gids: we gaan nu de heuvel beklimmen, 300 treden of een taxi. Wij vragen wat er dan is op de heuvel. "Uitzicht op Cajamarca". Geen heuvel dan.
    Is de tour klaar! Ik een Brigitte Kaandorp gedachte: "daar kom ik dan makkelijk vanaf."
    Wel gelachen, maar ik hoop dat morgen leuker is.
    Vinden jullie ook niet dat het hoofd op het ziekenhuis voor vrouwen (foto 7) erg op de god op de tempel in Kuelap lijkt?
    Read more