Satellite
Show on map
  • Day 27

    1-10 Waiouru

    October 1, 2018 in New Zealand ⋅ 🌧 9 °C

    Droog ingepakt, en daarna met miezer naar National Park. Daar toch maar regenjack aan. Blijkt ook lekker in de afdaling, die helaas maar even duurt. De "Old coach road", met een plaatje van een moeder met kind op een pad van vlonders, staat helaas bij het begin aangekondigd als "grade 3". Dus laat maar. Ik suis nog een stukje naar beneden naar Ohakune. Daar fish en chips gegeten en met een windje achter door. Ik kom nog langs "the last spike" (Frank!!). De foto's in volgorde bekijken, anders is het niet leuk....
    Windje helpt me gelukkig omhoog, maar ik pas het einddoel toch maar aan naar Waiouru, ook omdat het volgende onderdak pas na de afslag naar Napier is. Kan ik ook lekker even shoppen, want morgen is er niets.
    Duh! "De Winkel" is de benzinepomp. Zucht. Echt een stuk leuker dan Peru deze dorpjes 😕. Meestal is het trouwens alleen een stip op de kaart. Maar dit leek groter.
    Ik zit in een motel, heb lekker zo mijn fiets naar binnen gereden. Er is wel een keuken en zo. Maar ja, geen winkel, dus wat moet je dan met een keuken? Er is wel een liquor store, dus ik heb mezelf getrakteerd op jӓgermeister.
    Read more