11-10 Masterton

October 12, 2018 in New Zealand ⋅ 🌧 12 °C

Becky en ik zijn ongeveer tegelijk klaar met inpakken en gaan dezelfde kant uit. Ik denk dat zij een racer is, maar dat is helemaal niet zo. Ons samen vertrekken wordt de hele dag en het is fijn. We gaan nu samen naar Wellington. De heuvel waar we allebei tegenop zien is gewoon hartstikke leuk om te beklimmen, precies het goede percentage, het fietst zalig, rugwind. Om half 12 zijn we al in Alfredton. Nu stoppen is suf, en daar is het ook te guur voor. Toch maar door al is 89 km totaal wel veel. We plannen lunch en nog een stop. Die laatste doen we niet omdat we er dan al bijna zijn! Nou ja zeg. Half 3 (!) rijden we Masterton in. Becky naar de fietsenmaker voor een spaak, ik bij de tweede winkel iemand die een nieuw stuk tentstok fröbelt. Natuurlijk net niet de goede maten, met zijn tweeën denken, een uur later: gelukt! Wil hij er niet eens iets voor hebben, het waren toch maar spare parts en het was zo'n leuk project. Ik krijg ook nog gratis 4 noodverbandjes mee. 's Avonds kletsen met 2 Duitse fietsers, allebei met een Velotraum trouwens. Of we doorgaan morgen weten we nog niet, Beckies fiets is als het goed is morgenochtend klaar, maar het wordt slecht weer. We zien wel.Read more