• Day 40

14-10 Lake Ferry

October 14, 2018 in New Zealand ⋅ ⛅ 10 °C

Slechte weersvoorspelling, maar kraakheldere nacht (vorst aan de grond) en blauwe lucht bij het opstaan. Dat duurt helaas niet lang, snel alles ingepakt en daarna ontbijt in de verwarmde keuken. De helicopter vannacht blijkt een diesel aangedreven windmolen te zijn boven een druivenbed. Om te voorkomen dat het zou bevriezen hoorden we later.
    Zodra het droog is weg, ongeveer half 10. We mikken op de seals op de cape, 70 km.
    Eerste stukje lekker al moeten we een aantal keer afstappen vanwege een wielrenrace. Daarna steekt de wind weer op, pal tegen al blijft het gelukkig redelijk droog. Voor mij onmogelijk om daar nog 50 km tegen in te vechten. We gaan naar Lake Ferry, waaien daar heerlijk uit op het strand, wandelen wat, bier in het hotel en daarna de tenten pas opgezet, redelijk in de luwte, en de wind is ook iets minder. Becky heeft een aanbod om naar India te gaan voor een week (30 uur onderweg!); ze gaat niet.