Satellite
Show on map
  • Day 13

    31-10 Murchinson

    October 31, 2018 in New Zealand ⋅ ⛅ 15 °C

    Gisteravond toch maar mijn waterfilter mee in de slaapzak genomen, want ik vond het zo koud, al vond ik dat ik me aanstelde. Minus 2,7 toen ik opstond, tent dik onder het ijs en het meer ligt te stomen. Pfoeh, gelukkig niet mijn filter naar de haaien.
    Naar de snelweg is 20 km lang alleen maar stroomafwaarts. Lekker hoor, toch een e-bike kopen? Mooi breed dal. De highway zelf heuvelt wat meer. Per saldo wel naar beneden, maar de gemiddelde snelheid zakt toch wat. Toch om kwart voor 1 al bij de camping, heb ik toch al 60 km gefietst én al gelunched. Hoezo relatieve snelheid?
    Inderdaad mooie camping aan de rivier, al hoor je de weg wel. Ik ga snel naar het dorp, want het wordt inderdaad grijs. De Franse bakker gerund door een Nederlander is helaas dicht op woensdag. Na terugkomst en niet gelukt middagdutje toch weerbericht gechecked; snel douchen en wassen. Wordt het mooiste weer van de wereld!
    Ik ga toch maar niet raften morgen, dan raft je aldoor langs de highway. De meneer van de natural flames moet met zijn vrouw overleggen en belt mij (niet) terug. Ik doe wel een wandelingetje morgen, ik ben ontzettend moe en wil niet weer opbreken. Deze camping is fijn, en nog goedkoper dan de Doc gisteren! Wel veel sandflies. De Kiwi magnetronmaaltijd lijkt verdacht veel op een Nederlandse☺.
    Read more