Satellite
Show on map
  • Day 32

    19-11 Camerons flat

    November 19, 2018 in New Zealand

    Ik pak in met zon, maar na 3 km of zo al keihard wind tegen (ik rijd 10 km per uur vlak) en even later ook nog regen. Ik de pest in, want die zuidenwind zou zorgen dat het aan de andere kant van de pas regent. Niet dus. Pas als ik bedenk dat ik dan misschien straks wel in de sneeuw terecht kom en wat ik in mijn footprint ga schrijven (bv mijn ultra technische regen outfit) krijg ik er weer lol in. En breekt de zon door, en gaat de wind liggen (15 km per uur met beetje klimmen). Toffe ochtend met veel watervallen. Om 1 uur ben ik bij de eerste Doc (Department of Conservation, in dit geval met camping), ik wil door, wil ook naar de blue lakes wandelen morgen.
    Ik dacht dat iemand gezegd had dat het zo fijn klom. 15 procent. Grrr. Duwde fijn ja. Achteraf was het maar 2 km 10-15 % en daar heb ik het meeste van gefietst. Helaas is het sinds de Doc ook gaan regenen en dat blijft de hele middag zo. Ik wandel nog naar fantail falls (2 min) en haal de volgende Doc camping. Van mijn teen niets gevoeld, maar die was waarschijnlijk bevroren. Het was bij Haast 16 graden in de zon, en op de pas 4,5. Niet leuk, wel indrukwekkend. Met handschoenen aan naar beneden, al moest ik toch nog klimmen af en toe. Na de pas zou het beter weer worden, maar daar merk ik helemaal niets van. Lekker met mijn warmste sokken onder 2 lagen slaapzak.....
    Speciaal een vodafone abonnement genomen voor als er geen Wifi is. Nu dus. Geen service. Duh.
    Read more