Satellite
Show on map
  • Day 50

    14-3 Tutukaka: duiken

    March 14, 2019 in New Zealand ⋅ ⛅ 21 °C

    Ik moet een testje invullen, waar vervolgens niets mee gedaan wordt. Met de boot naar de Poor Knights islands, zo door Cook genoemd omdat hij het op een dode ridder vond lijken. Onderweg doet de reddingshelicopter een oefening. Op locatie spullen in elkaar zetten en aantrekken, hup het water in. Net als 36 jaar geleden (!) heb ik moeite met mijn oren klaren, al gaat het gelukkig iets beter. En eenmaal beneden gaat het goed. We doen wat oefeningen (masker klaren, regulator opvissen, samen lucht delen) en dan al aan de duik. Prachtig, het is volgens Jacques Cousteau dan ook een top 10 locatie. Na de lunch tweede duik met zijn vieren, ik blijf last van mijn oren houden nu, bij ieder op of neer pijn of geluid. Het is weer erg mooi, roggen, zeeanemonen, ontelbare vissen. Fantastisch. Maar het gedoe met die meters en opletten kan me nu niet boeien, ik voel me minder vrij dan met snorkelen. Maar super gaaf om hier gedoken te hebben. In de lunchpauze en na afloop nog naar de grootste zeegrot en de grootste boog. In de grootste grot groeien varens ondersteboven: licht komt weerspiegeld van zee en voedingsstoffen door het dak van de grot. Foto mislukt helaas.
    Mijn oren zitten 's avonds nog steeds dicht.
    Read more