Satellite
Show on map
  • Day 31

    Wat mij opviel in Engeland

    August 20, 2019 in the Netherlands ⋅ ⛅ 19 °C

    - Ik denk het enige land ter wereld waar je 12 km niet mag fietsen op een fietsroute. En dat zonder zich te schamen.
    - Van "we've always done it this way" is het nu, nee ik weet ook niet waarom: "it's the rule/law". De super beleefdheid is volgens mij alleen om te verbergen dat ze totaal niet willen meedenken.
    - Fietsers komen helemaal onderaan de pikorde, na auto's, paarden, voetgangers en de rest van de wereld.
    - Bijna alle campings hebben nergens een stopcontact. Paul (de fietser) was helemaal verbaasd toen hij hoorde dat dat in de rest van de wereld niet normaal is.
    - De meeste campings hebben douches waar je de temperatuur niet van kan regelen. (wel warm hoor)
    - Bijna alle campings regelen vlakke stukken voor caravans. Mensen met kleine tentjes kunnen wel met matje en al de tent uit glijden, liefst helt het naar twee richtingen.
    - Als ik een euro kreeg voor elk bordje "cyclists dismount" en "end of route" dan was ik gratis weg geweest. Tel daar de bordjes bij op "cyclists: pedestrians have right of way" en dan had ik winst gehad.
    - Nog meer dan 25 jaar geleden hangt heel veel op vrijwilligers. Van ambulances, tot witte paarden kalken.
    - Van mijn levensdagen ben ik niet zo veel door de bramen en de brandnetels gestuurd op fietspaden. Vooral als er naast je dan een keurige autoweg lag met prima asfalt.
    - Ook de vrijliggende paden worden soms door vrijwilligers onderhouden. Dan waren ze vaak beter in orde trouwens.
    - Het gaat weer over verwachtingen: als ik een fietsonvriendelijk land had verwacht, was het fantastisch goed georganiseerd geweest en ik helemaal blij. Ik verwachtte echter een fietsnetwerk en ben teleurgesteld. Blij dat de 51 in ieder geval een heel stuk leuker was dan de 1.
    - De herfst viel hier vroeg dit jaar!
    Read more