Satellite
Show on map
  • Day 9

    31-7 Norg- De Westereen

    July 31, 2020 in the Netherlands ⋅ ☀️ 26 °C

    Mats doet zijn 10 minuten lezen met mij. Knap hoor! Daarna ontbijten we gezellig samen en daarna wil Mats mij heel graag het Kabouterpad laten zien. Tuurlijk, hartstikke leuk. Dus wij bekijken zeker 50 kabouters (we raken de tel kwijt) en nog 4 trollen en een heks. Ik geniet.
    Daarna vertrek ik. Ze fietsen niet een stuk mee, te onrustig. Zit ook wat in. Ze gaan zwemmen waarschijnlijk.
    Ik fiets naar Roden, doe op aanraden van Edo nog een extra minilusje. Inderdaad leuk. En dan naar de "kampeerhal". Mijn verwachtingen zijn laag. Dus heb ik na 5 minuten schoenen in de goede maat. Kost ff 190 euries maar dan heb je ook wat. Ze hebben wel goedkoper, maar dat is een instapmodel, dat lijkt me niet handig. Loop ik richting kassa: stapel dozen, leuke schoenen daarop, in de aanbieding, én maat 36 staat er gewoon tussen. Mensen met andere maten zullen niet voldoende kunnen waarderen wat een wonderbaarlijke ervaring dit was. Zijn ze én mooier, én minder zwaar én maar 45 euro. Dat was het instapmodel, voor mensen die net beginnen met wandelen. Ik had éven moeten vragen wat hij bedoelde.
    Grijns. Mam, ik moest aan je denken met die aanbieding! Vervolgens verdwijnen mijn hagelnieuwe waterdichte schoenen in de fietstas want het is ondertussen 37 graden in de zon, dus ik ga verder op sandalen en met een petje op.
    Vervolgens gematigd leuk richting Bert. Weinig echte fietspaden en redelijk wat verkeer op de gewone wegen. Ik moet ook weer even wennen aan echt zomerweer.
    Er zijn veel SVR campings op een kluitje, dus ik sla de eerste over want daar zie ik geen schaduw en hij is ook ANWB. Dus kan ik de tweede niet vinden en fiets op Osmand naar de dichtstbijzijnde minicamping. Die blijkt VeKaBo en vol. Maar iemand zet zijn bus aan de andere kant van zijn caravan, kan ik toch in de schaduw staan mét leuk uitzicht. En de camping ligt heerlijk rustig. Beter dan je op de kaart zou denken.
    De zalm was in de aanbieding bij de Coop, ben ik nog speciaal voor omgefietst en ik dineer met een broodje gerookte zalm en smeerkaas. Mjum!
    65 km
    Read more