Satellite
Show on map
  • Day 11

    2-8 Bert - Waskemeer

    August 2, 2020 in the Netherlands ⋅ ☀️ 19 °C

    De zon duikt meteen na opkomst achter een dikke laag bewolking. Het regent niet, maar het was zo lekker koud vannacht dat mijn tent kleddernat is van de condens. En zo droogt het niet. Het regengootje werkt niet dus ik ben leuk bezig alle lijm weer weg te plukken, want Bert is nog niet wakker. We ontbijten om 8 uur. Hij is moe van mijn bezoek, dus het is o.k. dat ik verder fiets vandaag. Afscheid van hem nemen vind ik nooit leuk. Moet ik nog terug voor mijn telefoon, die lag nog aan de lader. Gelukkig was ik pas aan het einde van de dijk.
    Stuk hetzelfde terug omdat ik niet durf te gokken dat een pontje vaart. Dat blijken ze wel te doen. In Altsjerk ben ik al een beetje moe. Ik doe pauze door een heel aantal bordjes te lezen met oude foto's. Best leuk. Van Bert geleerd waar je een bruine kiekendief aan herkend. Dus zie ik nu kieken ipv buizerds.
    Vanaf het eerste pontje bijna alleen maar fietspad gereden. Heel tof. En op duistere wijze weer wind mee! Ik bedenk nog net op tijd "ik kwam toch van veel oostelijker?" Ben ik gewoon Drenthe bijna aan het missen. Dus hup, linksaf. Zie meteen drie campings op een kluitje, waarvan er 1 echt ver van alle wegen lijkt te liggen. Blijkt ook zo te zijn. Heel fijn. Ik ben wel eerder moe dan voorheen en ik blijf maar spierpijn houden. Maar: ik kan wel mijn (brede) afritsbroek weer aan. Ik durf er nog niet in te bewegen, maar toch!
    78,5 km.
    Read more