Satellite
Show on map
  • Day 15

    6-8 Haarle - Megchelen

    August 6, 2020 in the Netherlands ⋅ ⛅ 31 °C

    8 uur weg. Ik geniet daar van. Weinig andere fietsers, het licht is nog mooi en voor vandaag: het is nog niet zo heet. En ook gewoon een extra lange vakantie dag voor je. In plaats van de aller kortste route, doe ik een mini slinger Sallandse Heuvelrug. Uhhh, die heuvelrug was ff niet tot me doorgedrongen, maar die heet niet voor niets zo. Práchtig! Daarna met meer fietspaden dan verwacht zuid. De fietspaden zijn vaak zo smal dat iemand de berm in moet als je tegenliggers tegen komt. Ik vind dat ook wel leuk. De keer dat ze de route omgegooid hebben en alleen de bordjes verhangen hebben kan ik er minder van genieten. Zelfs met mijn ultra dikke banden red ik het niet om te blijven fietsen.
    Op een gegeven moment kloppen de knooppunten zo slecht met mijn kaart en ik moet bovendien aldoor afsnijden, dat ik de navigatie aan zet. Fijn dat dat kan. En dan blijkt Megchelen nog "maar" 19 km. Ik haal het! Krijg een koud drankje van de camping dame. Ik sta onder de appelbomen, en ik heb net nog 4 appels gekocht langs de weg☹️. De buren lenen mij hun hamer gelukkig.
    En dan krijg ik het pas heet. Met fietsen ging het aldoor goed, maar nu zit ik met natte doekjes in mijn nek in de schaduw. Maar het is dan ook nog 32 graden, en inmiddels windstil. Nadeel van al die appels: wespen. Die gaan gelukkig om half 8 naar bed.
    Bij aankomst staat er iets lawaai te maken, ik denk de pomp van beregening. Maar om 7 uur wordt het hier stil. Behalve dan de snelweg (?) Wát gaaf. In Silvolde een kanon en maaltijdsalade gekocht. Smaakt mij beiden heel best. 81,7 km.
    Read more