Satellite
Show on map
  • Day 6

    17-7 Gredstedbro

    July 17, 2021 in Denmark ⋅ ☀️ 20 °C

    Ik had uitgerekend dat 8 uur hoog tij was. Dus ik kijk om 8.15: hm, meer zand te zien dan gisteravond, da's raar. Toch maar eens even vragen bij de receptie wanneer ik terug kan. 9 uur! Ik dacht op zijn vroegst 11 uur. Het museumpje wat ik gisteren vergeten ben omdat ik een coronapas moest laten zien is nog dicht en geeft ook niet aan wanneer open.
    Kwart over 9 vertrek. Ik doe echt een uur over die 7 km. Wind schuin achter helpt niks, de weg bepaald het tempo. Pfffff. Maar wát gaaf. Ik fiets door de Waddenzee! Grijns.
    Dan Waddenzee museum. Mwah. Het ontstaan interesseert me eigenlijk het meest, en dat is maar 1 bord met kaartjes die ik niet snap. Heel veel over (trek)vogels. Daar zitten leuke dingen bij, maar al die opgezette kunnen me toch niet boeien. Die ene die ik gisteren gezien heb heeft tot 2 keer toe geen naam😒. Ik kom Charlotte van Mandø camping tegen.
    Door naar Ribe. Inderdaad héél erg gaaf. Ik sjouw de hele stadswandeling. Onderweg tref ik de Duitsers van de SVR camping. Ik kom Charlotte ook weer tegen. Die wil nog door naar Rømø. Ik moet er niet aan denken. Ik hoef gelukkig niet ver, de camping is maar 1,5 km. Alleen issie vol, zelfs voor fietsers. Gelukkig is het pas 4 uur en heb ik echt nog niet veel gefietst vandaag. Ik ga ri Store Darum, 15-20 km. Alweer gelukkig kijk ik toch nog even in overnatning i die fri. Dus sta ik nu na 6 km in een soort scouting centrum. Ga nog extra water halen omdat de kraan het niet doet. Ben de tent al aan het opzetten: oh, ook geen toilet. Of ik nog nooit wild gekampeerd heb zeg. Bovendien: beter kijken. Het is open en er is water! Heb ik nog soort van gedoucht met mijn waterzak, wat warmte dat snel op zeg! Toch een beetje spannend, maar ook heel leuk.
    Ik geloof dat ik toch een beetje moe en. Zit ik om 7 uur met een trui en donsjack aan thee te drinken. En het is nog 19⁰! 35 km
    Om 21.45 krijg ik nog gezelschap van 2 Duitsers. Die zoeken al vanaf 6 uur naar een plek vanuit het zuiden. Alles was vol, zelfs shelters. Heb ik mazzel gehad of wat?!
    Read more