Satellite
Show on map
  • Day 7

    18-7 Rindby (Fanlø)

    July 18, 2021 in Denmark ⋅ ⛅ 17 °C

    De weg waar de scouting aan is, is best druk. En daar moet ik een hele tijd langs. Blijkt een toegang naar een bijna snelweg te zijn. Na 2 km wordt het goed te nakken. Bij Esbjerg snap ik niet waarom ik noord moet langs een vierbaansweg als de veerboot vanuit het zuiden gaat. Ik doe zelf wat. Met je fiets de boot op is een techniek, je fiets moet door het ene hek en jijzelf tegelijkertijd door het andere. Gelukkig word ik geholpen.
    Fanø kan mij niet erg bekoren, veel verkeer. Heel terras alle tafels gereserveerd. Maar dan kom ik op het strand, dat is de fietsroute! En nu durf ik wel want het is niet ver. Gaaf, het is bijna beton, alleen de duintjes vermijden. Sønderho is mega toeristisch. Maar ze hebben wel fish & chips! Joho! Ik loop een rondje dorp, leuk hoor, die huisjes met die rieten daken. En net als ik terug wil gaan: mensen in kostuum. Ik er achter aan. Wordt een optocht naar de molen, waar een optreden is. Welkomstwoord was vast erg leuk, mensen moesten veel lachen. Dan een lange toespraak van de minister van cultuur, ook in het Deens. Dan samen zingen, uiteraard Deens. Dan bruiloftsdansen. Hum, da's 1 dans. Kostuumshow. Leuk, weer Deens maar af en toe versta ik wat. Dan weer zingen, daarna Sønderho dansen. Hé, da's die bruiloftsdans, maar nu mag iedereen mee doen. Hierna komt nog meer zingen. Ik taai af, het is inmiddels bijna 4 uur, ik denk niet dat ik nog terug oversteek.
    Wind tegen terug, ik doe de panorama lus. Langs een eendenkooi. Route staat niet meer aan gegeven maar aangezien ik vlak langs zee moet kan er lijkt mij niet veel verkeerd gaan. Behalve dan dat het steeds ruller wordt. Als ik de haven zie krijg ik het bijna niet meer geduwd. Was gelukkig maar een klein stukje. Ik blijk bij terugkomst op asfalt toch echt op de panorama route gezeten te hebben, achter me staat hij weer aan gegeven.
    Het is inmiddels 6 uur! Zeker weten dat ik niet meer oversteek. Pak de eerste camping: plek, aardige vent die me drie keer in een deuk krijgt. Ik krijg de wifi gratis van hem en een plek achter een héle dikke heg. Nieuw Zeelandse winden hier!
    Ik ga douchen zonder handdoek. Mijn dunne fietstrui droogt eigenlijk nog beter af blijkt! "Beetje" moe. 58 km. Het is nu 8 uur en ik heb nog steeds geen trek! Leve de fish & chips.
    Blij dat ik niet op die andere camping sta, ik hoor de muziek hier!
    Oh, en vanochtend mijn zadel nog verder verzet. Geen pijn in mijn kont meer! Hoera!! Fietst toch leuker.
    Read more