Satellite
Show on map
  • Day 11

    22-7 Ajstrup Strand: Moesgård museum

    July 22, 2021 in Denmark ⋅ ⛅ 23 °C

    Nog eens omdraaien, ontbijt, was, puzzeltje en om 10 uur ri museum. Fietsroute door het bos vlak langs zee. Onverhard, met 10%tjes, maar zonder bepakking is dat toch minder erg. Ik doe een uur over 9 km. Ik kom nog langs een prachtige oude watermolen.
    Het museum heeft het mooiste veenlijk, die ik nog bijna niet kan vinden en tentoonstellingen over prehistorie, neanderthalers, Vikingen. Het is mooi, maar ik mis wat verbinding; ijzertijd is tot 800 en dan is er een grote strijd met ??? En dan is het opeens Vikingtijd. Huh? En de meeste uitlegfilmpjes duren echt te lang. Ik zie bijna niemand die ze kijkt.
    Maar al met al breng ik er 4 uur door, met een korte pauze met een deftig broodje. Wel raar, overal toppie Engels, behálve in het restaurant. Gelukkig weet ik wat laks is.
    Dan doe ik buiten nog een stukje historische route. Maar alles is nagemaakt of opnieuw op gebouwd en ik snap de summiere Engelse uitleg niet. En ik ben bekaf. Dus retour camping en dan een klein stukje door voor een winkel. Da's natuurlijk verder dan ik dacht. Huh, da's afhaal pizza en vis en de vis spreekt me niet aan. Ik wilde magnetron maaltijd en bier☹️. Dan maar bier op de camping. Gelukkig was het broodje eigenlijk een hele maaltijd, doe ik nu brood.
    Beetje zonde van de extra kilometers.
    Read more