Satellite
Show on map
  • Day 21

    1-8 Hjordal

    August 1, 2021 in Denmark ⋅ 🌧 15 °C

    Ik ga niet lekker.
    Na wat buitjes kom ik redelijk droog weg. De eerste 11 km is langs een provinciale weg door duinen. Die zijn hier breed joh, wel 3 km soms. Windje in de rug, asfalt, schiet wel lekker op maar heel erg leuk vind ik het niet. Dan Hanstholm. Eindeloos door haven/industriegebied en daarna langs parkeerplaatsen want er wordt daar druk ge(kite)surft. Dat levert wel een wc op, maar leuk? Dan een mooi pad langs een steil duin/heuvelrug. En toch was dit niet einde gletsjer, ik snap niet hoe het dan zo recht omhoog komt. Daarna belooft de kaart verhard, maar het blijft eindeloos grint gehobbel door duinen en productiebos. En ik maar discussiëren met mezelf. Het is hier zo rustig en stil, dat vind je toch fijn? Ja, wel, maar ik vind het ook saai! En dan kom je door een dorp, en dan is het 1 straat huizen met niets. Misschien had ik ook even van de route af moeten gaan richting strand. De bezienswaardigheid is een wat hoger duin dan de anderen. Meteen een vette parkeerplaats en 30 mensen met fototoestellen. Ik ben wel de hele 47 meter in 1 keer omhoog gefietst.
    Ik drink sinaasappelsap bij de camping van Torup Strand. Weer zo'n takkeding. Ik zoek daar eindeloos in mijn boekje en de app naar een shelter met water, maar ik kan het echt niet vinden, op 1 na in de app en daar staat geen adres bij en de route uitleg snap ik niet in het Deens. Bah, wat een kut-app.
    Dan maar door naar de camping bij Svinklov plantage, al geeft de kaart alleen een caravan teken. Kom ik vlak daarvoor langs een vrije kampeerplaats. In het meer dan open veld, geen toilet, wel water. Ik kijk naar de lucht. Vandaag ben ik weer door het meeste heen gezwijnd, alleen af en toe plaagstootjes en 1 echte bui. Maar het ziet er niet best uit. En dan zó open staan, ik zie het echt niet zitten. En daar baal ik van. Het is een prachtig plekje.
    Is die camping toch leuk! Met een echt tenten veld! Met zelfs een vuurplaats en overdekte picknick tafel. De camping is knetter groot, maar door alle bomen heb je het nu niet zo in de gaten. Tussen buitjes door mijn tent opgezet. En daarna aldoor kletter buien. Met tussendoor droog maar koud. Al wordt het droog gestaag minder.
    Het weerbericht is ook niet best, paar dagen van dit soort gedoe en dan weer alleen regenwolken. Al was het weerbericht voor vandaag ook klote en uiteindelijk viel het best mee. Ik ga morgen zuid ipv ri Skagen. Ik heb die duinen nou ook wel gezien. Maar eens zien of ik wel door wil. Wel blij dat ik niet 4 maanden die Oostzee route aan het fietsen ben!
    Oh trouwens, ik had voor die vis van gisteren, in de supermarkt eens iets anders gekocht als een blikje vis. Er stonden lekker garnalen op het plaatje. Zijn het ook visbollen😄. Deze smaken wel anders, nog suffer, en het zijn allemaal kleintjes. Ook geen blijvertje. Wel staan giechelen.
    Read more