Satellite
Show on map
  • Day 22

    2-8 Søttrup

    August 2, 2021 in Denmark ⋅ ⛅ 17 °C

    Zit ik toch inde zon te ontbijten zeg. Zonder dreiging zelfs. Ik blijf bij mijn zuid-plan. Goed idee, want de wind is naar noord gedraaid 👍. Ik rijd verkeerd , los het op langs een stukje drukke weg. Voordeel: rijd ik niet precies dezelfde stuk van gisteren weer terug. Boodschappen in Fjerritslev, de machine geeft me maar 5 kronen voor 8 pandblikjes. Dief!
    Dan doe ik een eigen route om de drukke weg te vermijden. Lukt goed.
    Ik sta eindeloos te dubben op de splitsing of ik niet toch naar Aalborg zal afslaan. Daar is Lindholm høje. Maar vorige keer ben ik over Aalborg gegaan. Heb ik het toen niet bekeken? Gelukkig schiet het me weer te binnen, ik weet zelfs nog hoe het er uit zag. Pfff. Dus door zuid.
    In Aggersund mis ik de viking vesting. Stond volgens mij ook niet aangegeven. Pas 5 km later zie ik op een bord dat hij was. Geen zin om terug te gaan, al had ik op de heenweg wel heel mooi heel veel kwallen gezien vanaf de brug. Stukje niet leuk, en dan: oude spoorbaan. Misschien toch niet zo'n handige route, want nu moet ik weer een stuk noord om verder oost te kunnen. Nou ja, hij is leuk en het is prachtig weer, al pakken zich zwarte wollen samen na de lunch.
    En ik heb het beter naar mijn zin. Ik moet weer navigeren, er is meer afwisseling, al is het dan tussen koren, aardappels en gras, ik hád koffie kunnen drinken en het weer helpt natuurlijk ook.
    Staat de camping toch aangegeven vanaf het fietspad. Hij ligt zo leuk in the middle of nowhere. In Aars is er ook 1, aan een drukke weg. En daarna tijden niets. En mini campings of shelters met wc: no hay. En misschien kan ik dan nog even in de zon zitten. Weer discussie met mezelf, het is pas half 3. Ik mag toch stoppen, en gooi meteen bijna al mijn kleren in de wasmachine. Ik heb een muntje voor de droger, dus trekken alle zwarte wolken weg en regelt de camping dame een wasrek voor me. Al dat kunstspul in de droger vind toch altijd eng. Om 4 uur hangt het. Het waait goed, de zon schijnt, hopelijk droogt het. Anders heb ik nog een muntje 😉.
    Wat koelt het af zeg, als de zon weg is. Hij komt nog even terug en ik wandel 20 meter heen en terug. Moe, douchen.
    Read more