Satellite
Show on map
  • Day 27

    7-8 Nykobing rustdag

    August 7, 2021 in Denmark ⋅ ☁️ 20 °C

    Vannacht heeft het even geregend, maar nu is het droog. Als ik was weg gegaan had ik zelfs de tent droog kunnen inpakken. Ik lummel wat rond, plak mijn rugzakje maar weer eens en vertrek om tien uur naar Nykobing. Ik vind de VVV! Nykobing zelf is half 1800 ontstaan toen hier vlakbij een psychiatrisch hospitaal werd gebouwd. Dat is nu in particuliere handen en erg leuk om te bekijken. Een stuk verder zijn de Lommestenen, die wil ik ook zien. Maar 10 km enkele reis is me al teveel vandaag. In het kader van "in het NU", blijf ik bij mijn plan, shop wat, ik probeer een andere reisgids te bemachtigen, maar dat kan alleen in het Deens. Ik koop eten en een sjiek broodje met garnalen en ei. Dat eet ik op een bankje in de zon. Dan richting vogelreservaat en toren. Leuk, maar alleen suffe vogels gezien. Ik sjees naar huis vanwege een héél donkere lucht. En deze waait niet over. Ik ben op tijd bij de tent, maar ga nog koffie zetten, dus toch nat, al barst het daarna pas echt los. Ik was denk ik niet blij geweest met dit op mijn hoofd, maar in de tent met een spelletje: prima. Iedere keer dat ik denk dat het klaar is en naar de rits grijp, regent het nog even verder.
    Om half vier mini wandeling, dan weer een buitje. En nu zit ik weer voor de tent.
    Ik boek een nacht bij, ga morgen naar die stenen en het hospitaal tenzij het storthoost. Maar voor dag 1 met alleen regenwolken voorspeld: prima!
    En wat dacht je wat: er zijn zandsculpturen in Hundested, da's meteen na het volgende veer!
    Ik vier het met nog een biertje. Het is niet meer gratis ☹️.
    Kom ik terug van tandenpoetsen, oh, mooie lucht. Rustig aan het is pas 9 uur. Toch naar het strand racen: zonsondergang. Bijna helemaal gemist! Is gewoon een uur eerder dan een week geleden! Ik ben natuurlijk ook een stuk verder oost, maar niet zó ver dacht ik.
    Read more