Satellite
Show on map
  • Day 28

    8-8 Nykobing Lommestenen 1v2

    August 8, 2021 in Denmark ⋅ ⛅ 18 °C

    Handig hoor, zo'n buienradar. Ik kan nog droog heen en weer lopen voor douchen en ontbijt maken. En dan lekker in de tent met ontbijt, koffie en een boek. Het wordt eerder droog dan verwacht, maar toch op weg.
    Het psychiatrisch hospitaal en museum is wel o.k. Veel Deens, maar ook wat in het Engels en Duits. Raar idee dat er pas zo kort medicijnen zijn. Er is 1 rondleiding per week en die is over 20 minuten. Ik versta toch minder Deens dan gehoopt en ze vertellen héél erg veel, dus ik haak toch af.
    Ik fiets 1 km verder: mega onweer op komst. Klopt met voorspelling. Toevallig ben ik net bij een glasmuseum, doen we die. Maar het ziet er zó suf uit, alleen maar dikke wijnglazen, dat ik geen zin heb om daar entree voor te moeten betalen. Dan maar koffie in het restaurant. Maar dat is bij uitzondering dicht vandaag omdat de vriezers zijn uitgevallen. Snel terug naar het museum met een schuur waar kinderen kunnen knutselen. En daar lunch ik dan maar.
    En vervolgens in een zonnetje (!) naar de Lommestenen. En soms zit het mee, en soms zit het tegen. Helaas is het er maar 1 steen en nog suf ook. 1 km voor het einde zie ik voor het eerst een plaatje. Ik was bijna omgedraaid, maar dat is dan mijn eer te na. Het is trouwens lastig om in er nu te blijven als het aldoor dreigend rommelt achter je. Maar het blijft droog.
    Op de heenweg was ik gewoon de kortste weg gegaan. Terug toch maar de echte route. Weer een héél goed besluit. Véél leuker (door het bos) en ik kom langs een verlaten dorp. En dat vind ik dan toch hartstikke leuk. En zonder die suffe steen was ik daar niet langs gekomen en had ik die mooie route niet gefietst.
    Read more