Satellite
Show on map
  • Day 32

    12-8 Roskilde (Kopenhagen)

    August 12, 2021 in Denmark ⋅ ⛅ 22 °C

    2 dagen in 1 dag, dat is het betere werk.
    9 uur tijd ik het centrum van Kopenhagen in. Het was eigenlijk aldoor fietspad langs een drukke weg met veel stoplichten. Het centrum is leuk. Het raadhuis mooi, de fontein met de draken denk ik ontmanteld vanwege het LBTQ festival. Ik wil nog wel eens naar een museum en Tivoli, maar dan graag mét iemand. Nu wil ik gewoon een stukje lopen, daarna de fiets dingen zien en dan weer weg.
    Ik snap echt niet dat Utrecht onder Kopenhagen staat. Wat hebben wij wel en zij niet:
    - Opstelstroken voor fietsers (hier is het gewoon de baan voor rechtsaf; zoek het maar uit.)
    - Fietsstraten. Je fietst hier gemiddeld langs een drukke weg. De potentiële fietsstraat die ik fietste, was het ook niet. Veel onzinnige stoplichten.
    - Beleid: Ik zie geen rem op autovervoer. Er lopen veel drukke en veel-baans wegen vlak langs het centrum.
    Wat hebben zij wel:
    - Dure bruggen die dan aansluiten op een hobbel de bobbel voetpad waar je ook mag fietsen. Of die je alleen op kunt door 2 eenrichtingsverkeer borden te negeren. (Althans, van de kant waar ik vandaan kwam)
    - Een fietsenkelder zonder fietsgoot! O.k. er was een lift, maar zie je dat voor je in de spits?
    Read more